2011. július 11., hétfő

Tejszínes csirkemell - Jutkától


Amikor Jutkához megyünk pletykálni, mindig eszünk nála valami nagyon fincsit. Utóbb például ilyen isteni tejszínes csirkemell volt a menü, párolt rizzsel. Desszertként pedig álomfinom somlói galuskát készített. Aztán alig tudtunk hazacammogni, úgy belakmároztunk.
A gyerekek először nem akartak enni, aztán mégis megkóstolták, s utána nem győzték kérni :) Rövid időn belül itthon is elkészítettem, mert tudtam mindekinek ízleni fog.
Szeretem az ilyen gyorsan, egyszerűen elkészíthető ételeket.

Hozzávalók:

  • 1 kg csirkemell filé
  • 500 ml főzőtejszín
  • reszelt sajt
  • darabka vaj
  • csirke fűszerkeverék (vagy tetszőleges fűszerek)
  • só, bors
  • liszt
Elkészítése:
  • A csirkemellet szeletekre vágjuk és fólia alatt enyhén klopfoljuk, hogy a rostok lazuljanak. Nem kell vékony legyen.
  • Besózzuk, borsozzuk és fűszerekkel bedörzsöljük. Lisztbe forgatjuk és serpenyőben kevés olajon mindkét oldalát 1-2 perc alatt fehérre sütjük.
  • Egy tűzálló tálat vajjal kikenünk, a hússzeleteket beletesszük, egymásra rétegezve. Reszelt sajttal bőven megszórjuk és tejszínnel meglocsoljuk.
  • 200 fokos sütőben kb.40 perc alatt puhára pároljuk.
  • Párolt rizzsel, vagy krumplival tálaljuk.


Főzőtejszínt nem szoktam használni ételekhez, mert magas zsírtartalmú, ezt az ételt viszont nem érdemes sovány tejföllel készíteni.
Nagyon-nagyon-nagyon finom :)

4 megjegyzés:

Éva írta...

Valóban nagyon finom lehet, nagyon guszta!

Dina írta...

Hmmm. Csorog a nyálam. :D

Jutka írta...

Nekem is az egyik kedvencem, nagyon örülök, hogy ízlik :)

Bianka írta...

Nagyon finom