2011. augusztus 22., hétfő

Focaccia - erdei gombás


Azt hiszem, már számtalanszor említettem, hogy mennyire szeretem a gombát, a gombás ételeket.
Eszem sütve túróval, fűszeresen pirítóssal, paprikásnak, mártásnakragunak, megtöltve, levesnek, pityókástokányban, de még pizzafeltétnek sem tudok jobbat elképzelni a gombánál :)
Főleg az erdei gombák rendkívűl ízletesek, csak az a sajnos, hogy nemsokára vége a nyárnak és akkor lőttek eme mennyei eledelnek..


A szintén imádott focacciát most erdei gombával  készítettem, hát mi más is illene rá, mint: MENNYEI!

Hozzávalók:

  • 1 adag focaccia tészta
  • kb fél dl extra szűz olívaolaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kis fej hagyma
  • galambgomba, fenyőalja v. rizike
  • néhány kocka fűszeres, pácolt sajt
  • csomborlevél
  • őrölt bors
Elkészítése:
  • A pizzatéztát a szokásos módon elkészítjük, majd vékonyra nyútjuk és megkenjük az olaj és a reszelt fokhagyma-keverékkel. Érdemes friss bazsalikomot, vagy oregánót is adni az olajhoz, ha van kéznél.
  • Vékonyra vágott hagymaszeletekket kirakjuk. Ezután ráhalmozzuk az alaposan megmosott, megtisztított és darabkákra vágott gombát (az öregebb gombákat érdemes meghámozni) a sajttal együtt. Kevés csomborlevéllel, őrölt borssal megszórjuk és 200 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.

A finnyás család kedvéért a fele hagyományos feltéttel készült - de én abból nem ettem! :P
Házi ketchuppal fogyasztottuk, recept hamarosan.

3 megjegyzés:

Petra írta...

Isteni! :)))

Ami írta...

Imádnám! :)
Oda vagyok az gombáért :)))

Bianka írta...

ÁÁÁÁÁÁÁáá ez remekmű