2011. augusztus 28., vasárnap

Burgonyalepény szilvával, mandulás morzsával


Hogy legyen valami szilvás sütemény is. Érdekessége, hogy a tésztájában burgonya is található, ettől lesz a süti szaftos és még másnap is puha. Tulajdonképpen bármilyen gyümölccsel készíthető, és a morzsa akár el is hagyható, viszont így sokkal finomabb. Én direkt morzsásat akartam :)

Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg burgonya
  • 2 db tojás
  • 6 dkg vaj
  • 1-2 kiskanál rumaroma
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kg szilva
  • a morzsához: 5 dkg liszt, 5 dkg mandula (vagy akár dió), 3 dkg porcukor, 3 dkg vaj
Elkészítése:
  • A tojások sárgáját kikavarjuk a cukorral, rummal és a vajjal. A nyers krumplit meghámozzuk, kislyukú reszelőn lereszeljük és a sütőporos liszttel együtt ezt is hozzáadjuk.
  • A tojásfehérjéket pár csepp ecettel kemény habbá verjük és óvatosan a masszához forgatjuk.
  • Sütőpapíros tepsibe öntjük, tetejét kirakjuk a megmosott és felezett szilvákkal.
  • A morzsához először a mandulát durvára aprítjuk (ha nincs késes robot, akkor két fólia közt, sodrófával), majd száraz serpenyőben kissé megpirítjuk. Ezutána  többi hozzávalóval összemorzsoljuk és a szilvák tetejére szórjuk.
  • 160 fokos sütőben 35-40 perc alatt készre sütjük.
  • Fahéjas porcukorral megszórhatjuk, de így is elég édes.
A lányomnak nagyon-nagyon ízlett, valóban nagyon finom sütemény.

4 megjegyzés:

Kati írta...

Mit mondhatnék, istenien néz ki, én is szilvásat készítettem a hétvégén, de csak a hagyományos szilvásgombócnál maradtam.:)

Edó írta...

Jajj Kati,az a legnagyobb kedvencem,nem győzöm eleget hangsúlyozni:)Én minden nap meg tudnám enni a szilvás gombócot,csak sajnos annyira hízok tőle,hogy kétszeri evés után máris felszedtem min.1 kilót:)) sajnos ezért ritkán készítek:( pedig mindig úgy kívánom

Marika írta...

Nagyon jól néz ki! Megértem, hogy a lányodnak annyira ízlett!:)

Petra írta...

Nagyon finom! Tetszik a recepted. Szerintem a süteményekbe a szilva az egyik legfinomabb gyümölcs. :)))