2011. augusztus 16., kedd

Fügés torta (nyers)


Ezt a tortát Gyöngyi álmodta meg, én pedig megláttam és beleszerettem. Tudtam, hogy nekem nagyon fog ízleni, viszont a főzőtanfolyam résztvevői is egyértelműen azt igazolták, hogy ez a desszert úgy isteni, ahogy van.
Mindemellett nagyon tápláló, mivel természetes alapanyagokból készült, szóval egészséges. És még sütni sem kell, annyira egyszerű. Hízni sem lehet tőle, és cukorbetegek is fogyaszthatják. Mi kell ennél több?
Dupla adaggal készült, de szerintem készülhetne tripla adaggal is, mert az sem lesz olyan nagy.

Hozzávalók:
  • 40 dkg aszalt füge
  • 10 dkg kesudió
  • 2 evőkanál méz
  • 4 evőkanál frissen facsart citromlé
  • 4 evőkanál víz
  • tetejére nektarin (vagy tetszés szerint más gyümölcs)
  • díszítéshez citromfű- vagy mentalevelek
Elkészítése:
  • A fügét pürésítjük, vagy ledaráljuk, nedves kézzel gombóccá formáljuk, majd két fólia között sodrófával kinyújtjuk (kb.1 ujjnyi vastagra).
  • Szélén peremet alakítunk ki, hogy a töltelék majd ne follyon le (egyébként nem lesz túl híg).
  • A kesudiót porrá aprítjuk, hozzáadjuk a vizet, citromlét, mézet, majd a tortára kenjük.
  • Tetejét gyümölcsökkel kirakjuk és díszítjük.

És már lehet is habzsolni, bűntudat nélkül :)
Gyöngyi köszönet a receptért!!!

3 megjegyzés:

Petra írta...

Nagyon jól hangzik. Mindenképpen ki fogom próbálni. :)))

Névtelen írta...

füge 4x270, kesudió 600, méz (2 ek kb. 4 dkg) 145 kcal. Összesen gyümölcs nélkül 1825 kcal. Lehet tőle hízni, és cukorbetegek is korlátozva ehetik. De biztosan finom.

Edó írta...

Petra,föltétlenül,nagyon finom!

Névtelen,egyébként igazad van,az olajos magvak valóban sok kalóriát tartalmaznak (emellett jótékony hatásúak és szükségesek),éppen ezért mértékkel kell fogyasztani(itt pl mennyi lehet egy szeletkében?.Az a 2 evőkanál méz szerintem nem gond a cukrosoknak,mert azon kívül csak gyümölcscukor van benne.Összehasonlítva bármilyen más hagyományos édességgel,egyáltalán nem hízlal.Az a kalória,ami egy szeletben van,az nem többletkalória,hanem a napi szükséghez tartozik (nem fogyásról lévén szó).Persze ha megeszed a teljes torát..:))de még akkor sem (ha előtte esetleg nem zabáltál be).