2011. augusztus 18., csütörtök

Sült paprika télire


Lassan véget érnek a befőzések, bár még hátravan az ételízesítő, a málna-, szilvadzsem és a zakuszka. Legutóbb padlizsánt és paprikát sütöttem, a padlizsán ment a fagyóba, a paprika meg az üvegekbe.
Ecetesen készítettem, épp úgy, ahogy a Befőzési Praktikák c. könyvünkben megtalálható.

Hozzávalók:

  • 5 kg piros kápiapaprika
  • 2/3-ad rész víz
  • 1/3-ad rész ecet
  • 1 csomag egész feketebors
  • só és cukor
  • olaj
Elkészítése:
  • A paprikákat lesütjük - kályhán, platnin, lerben, kinek milyen lehetőségei vannak - és egy nagyobb edénybe lerétegezzük, rétegenként megsózzuk. Az edényt lefödjük, és kevés ideig állni hagyjuk, hogy a sós pára miatt a paprika héja könnyen lejőjjön. 
  • Közben a vizet az ecettel, sóval, borssal és a cukorral felfőzzük. Úgy jó, ha kissé édesebb a lé.
  • A paprikákat meghámozzuk, üvegekbe helyezzük szorosan egymás mellé, majd felöntjük az ecetes lével. Tetejére olajat öntünk és az üvegeket jól lezárva hűvös helyen tároljuk.
Nagyon finom sültekhez, szószokhoz, levesek ízesítőjeként.

U.i, nagyon fontos!


Sajnos ezzel az elkészítéssel nagyon hamar megromlik, így az egészet dobhatom a kukába! Ha legközelebb elkészítem, akkor minimum száraz dunsztba teszem, de lehet, hogy nedves- és szárazdunsztba egyaránt érdemes, akkor biztosan nem romolna el. Lehet,valahol valamit én tévedtem, nem tudom..

9 megjegyzés:

Ami írta...

Nagyon szeretem a sült paprikát, főleg salátának, de ez is fantasztikus! :)

sedith írta...

Lassan, bizony, le kellene, hoyg járjon, de amilyen hülye vagyok, minden nap gyűjtök valami plusz eltennivalót magamnak. Már éppen végeztem volna mindennel, hát nem elhoztam anyósomtól vagy 8 hatalmas tököt, amit el kell tennem valahogy? Mondjuk, ötleteim vannak...:)

Még sosem tettem el üvegbe sült paprikát. A tavalyi zakuszkának való még ott van a fagyasztómban, de legal
bb idénre már nem kell azzal bajlódnom. Azért kipróbálnám ezt a változatodat, biztos nagyon finom. Frissen legalábbis nagyon szeretem.

Edó írta...

Ami,a saláta is ugyanez lényegében,csak az nincs elrakva.

Edith,na,én a tavaly voltam így,meg azelőtt:))Idén aztán tényleg csak mértékkel raktároztam,mert ami kell,az kell.De még így is van elég minden a polcokon télire.Lehet a zakuszka elmarad idénről,mert azt tapasztaltam,hogy mindig csak frisen főzve esszük meg,kibontva már nem megy.Egyébként ezt a paprikás recit nem én írtam be a könyvbe,nemtom ki..de nagyon jó:)

chriesi írta...

Mennyire klassz!!! Elteszek én is pár üveggel!

Kati írta...

Én a fagyasztóba szoktam a sült paprikát, de így is jó lehet.

sedith írta...

Edó, képzeld, tegnap István azt mondja... idén ügyes vagy, a tavaly nem remekeltél befőzés terén. Mondjuk, igaza volt annyiban, hogy savanyúságnak csak uborkát tettem el, és inkább lekvárokat főztem, azokkal viszont ő nincs túl nagy barátságban. De legalább van még csomó lekvár tavalyról, úgyhogy idén tényleg nem főztem.

A Befőzési praktikákból én az áfonyalekvárt készítettem el. Én sem tudom, kinek a receptje, de finomnak tűnik.

Edó írta...

Chriesi,jól jön majd télire:)

Kati,fagyóba én is tettem,majd kikavarom padlizsánnal.Ez pedig savanyúságnak lesz jó:)

Edith,hihi,jól tettük,hogy megcsináltuk ezt a könyvet,mi?:P

Mimimama írta...

Edo, tegyél üvegenként 1 gerezd fokhagymát- felaprítva vagy összenyomva-nem fogod megbánni :-))
üdv mimimama

Edó írta...

Mimi,ez nagyon jó ötlet!Kér hogy nem előbb tudtam,biztosan sokkal finomabb lenne úgy.De következőbe nem felejtem el,köszi hogy szóltál:)