2011. augusztus 31., szerda

Sütőtökös muffin


Nem telhet el úgy ősz, hogy ne készítenék valamilyen sütőtökös süteményt. A sütőtökkenyér pl nagy kedvencem, de nem én lennék, ha ezúttal nem valami másat próbáltam volna ki :))
Nem vagyok nagy muffin-rajongó (a duplacsokis muffin pl brutál finom!), ezúttal mégis valami muffint álmodtam meg, méghozzá sütőtököset. A megálmodás pedig szószerint igaz, mert saját magam állítottam össze a receptet. Miután szétnéztem itt-ott tökös muffin ügyben, úgy döntöttem, hogy saját kútfőből készítek, és milyen jól tettem.
Azt mondtam, hogy most ebből vagy lesz valami, vagy nem. Ezért vagy kiakadok, vagy nagyon büszke leszek. Az utóbbi történt, sőt, állítom, hogy ízre és állagra messze ez a legjobb muffin, amit valaha sütöttem.
Úgyhogy most már két kedvenc muffinom van ezzel együtt.


Hozzávalók:


Száraz hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 1-1 teáskanál sütőpor és szódabikarbóna
  • 1-1 teáskanál fahéj ész szegfűszeg
  • negyed teáskanál őrölt szerecsendió
  • csipet só
  • 5 dkg étcsokoládé (55%-os)
Nedves hozzávalók:
  • 20 dkg sütőtök
  • 10 dkg sárgarépa
  • 1 kis doboz natúr joghurt (175 g)
  • 15 dkg porcukor
  • 1 tojás
  • 1 dl olaj
  • 3 evőkanál tej


Elkészítése:
  • A sütőtököt meghámozzuk és nagyobb cikkekre vágva sütőpapíros tepsire tesszük. 200 fokon 1 óra alatt megsütjük, majd villával pürésítjük.
  • A sárgarépát nyeresen lereszeljük.
  • A száraz hozzávalókat egy tálban összekavarjuk, a nedves hozzávalókat egy másik tálban szintén összekavarjuk. Ezután a két masszát összevegyítjük, és kanál segítségével kapszlikkal kibélelt muffinformába adagoljuk.
  • 180 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütjük.

Eredetileg 30 dkg sütőtököt terveztem, de miután csak alig 20 dekányi volt, ezért a többit répával pótoltam. De simán ekészíthető csak tökkel, vagy csak répával is. 
A csokimennyiség is növelhető, és pörkölt diót, mandulát hozzáadva csak még finomabb lehet.
Sütés közben olyan illatok áradnak a konyhában! Mintha ünnep lenne.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én sem vagyok egy nagy muffin rajongó, de lehet, hogy ezt kipróbálom. :)
A sütőtököt sem igazán szeretem, viszont tavaly készítettem egy sütit, amiben volt, és az irtó jó lett. :))

Edó írta...

Flóra,igen,mert attól finom szaftos lesz,az ízén pedig nem érződik.És még másnap is ugyanolyan puha,mintha akkor sült volna.A zöldségek csodát művelnek a sütikkel:)

Kati írta...

Én pedig nagy muffin rajongó vagyok, és az őszön ki is próbálom a muffinodat, csak legyen már sütőtök.

Edó írta...

Kati,tudom,te már több száz muffint is legyártottál,eszembe is jutottál a muffinról:)Reméelm ízleni fog nektek is.Asszem ezentúl én is gyakrabban sütök majd muffint.

Katalin írta...

Én is csak ritkán szoktam muffint sütni, de ez olyan guszta és különleges, hogy ha itt lesz a sütőtökszezon, kipróbálom.
Ezek szerint Te már hozzájutottál sütőtökhöz?

Katalin írta...

Én ritkán szoktam muffint sütni, de ez olyan guszta és különleges, hogy ha itt lesz a sütőtök szezon, kipróbálom.
Ezek szerint Te már hozzájutottál sütőtökhöz?