2009. szeptember 10., csütörtök

A csirke es a gomba szerelme..


Az ugy volt keremszepen, hogy vettem csirkemellet, es vettem gombat is, de meg nem tudtam, melyiknek mi lesz a sorsa.
Eloszor tarkonyos raguleves indult, aztan eszembe jutott, hogy csucsul a gomba a hutoben. Mindkettot fel akartam hasznalni, hat igy talalkozott a csirkemell a gombaval. Es nemi sajttal, fokhagymaval.


Gombas szelet


Hozzavalok:

  • 1 db csirkemell
    0,5 kg csiperkegomba
    3-4 cikk fokhagyma
    5-10 dkg reszelt sajt
    olivaolaj
  • balzsamecet
    zold petrezselyem
    so, keves bors

Elkeszites:

  1. A csirkemellet alaposan megmostam, megtisztitottam, szeletekre vagtam. Letakartam foliaval es enyhen kipotyoltam, hogy a rostok fellazuljanak.
  2. A gombakat vekonyra szeltem, a sajtot lereszeltem.
  3. A gombaszeleteket keves olajon parolni kezdtem, a fokhagymat lereszeltem, radobtam es borsoztam.
  4. Addig paroltam, amig a gomba leve elfott. Akkor levettem a tuzrol, hozzakavartam a sajtot, 1 tk balzsamecetet, sok zold petrezselymet es soztam.
  5. Vissszatettem a tuzre amig egyet rottyan.
    A husikat megsutottem serpenyoben, de csak par perc.
    Talalaskor minen husi tetejere kanalaztam a gombas ragubol, melle krumplipure volt.


1 megjegyzés:

Alíz, Erdélyből írta...

Szoktam hasonlót készíteni én is, azt azonban borjúhúsból készítem és kimarad a sajt belőle. De csirkehússal is mesés lehet, mert a gomba bármilyen hússal nagyon jól harmonizál, főleg a csiperke.