2009. szeptember 4., péntek

Karfiolkremleves


Nagyon szeretjuk a kremleveseket,amellett hogy egeszsegesek,majdnem mindenbol lehet kesziteni,ezert olyan zoldsegekbol szoktam,amit egyebkent nem eszik meg a csalad.A spenot sem igazan megy nekik,de kremleves formajaban imadjak.
Anyosomtol kaptam egy fej karfiolt,kremlevest keszitettem belole.Igazi bio karfiol,jo par lakoval:),de megerte az elokeszites.

Elkeszites:

1. A karfiolt rozsaira szedem,folyo viznel nagyon alaposan atmosom,majd 15 percre enyhen sos forro vizbe teszem.3 kozepes krumplit meghamozok,megmosom,kockakra vagom.
2. 4 szal virslit keves olajon megpiritok.
3. 2 nagyobb cikk fokhagymat egeszben,kicsit szetnyomva keves olajon aranyszinure piritom,majd hozzaadom a karfiolt,felontom 1,5 l vizzel, hozzaadok huslevest,vagy leveskockat.Nekem most egyik sem volt,igy 4 ek vegetat adtam hozza,sot csak a vegen, ha szukseges.
4. Keves fozes utan hozzaadom a krumplit is,hogy egyszerre legyen minden puha.Nem kell tulfozni.
5. Amikor megfottek a zoldsegek,osszeturmixolom,de elottte par darabka karfiolt kiveszek levesbetetnek.
6. Visszateszem a tuzre,adok hozza tejfol+joghurtot(vagy csak tejfolet),amit elotte keves meleg levessel kavarok el,hozzaadom a sult virslikarikakat.
7. Fel kk szerencsendioval es orolt borssal izesitem,megszorom friss zold petrezselyemmel,egyet lobban es kesz.

Nincsenek megjegyzések: