2009. szeptember 22., kedd

Turos rakottas


Kivettem a melyhutobol fel kilo turot, amit meg a nyaron keszitettunk es tettuk fagyoba.
Gondoltam, turos laskat keszitek belole, aztan arra gondoltam megvarialom kicsit, lerakom jenaiba. Imadom a rakott eteleket, mert hamar elkeszithetoek es szinte barhogy lehet varialni.
Mar csak paradicsomot kellett volna venni hozza. De!
Az ugy volt, hogy delutan jott egy kedves anyuka a napkoziben es hatalmas, szep hazi paradicsomokat ajandekozott nekem :) Annyira megorultem, az meg kulon jolesett, hogy ajandektasakban kaptam! Milyen szep, igaz?
Koszonom Kinga! :)
Ugyhogy nem ketseg, nagyon izletes lesz a turosom, mert az igazi hazi paradicsom nem a bolti iztelen izekkel talal.

Hozzavalok:
  • 1 csomag laska (nekem most szines spiral)
  • 0,5 kg juhturo
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 3 cikk fokhagyma
  • paradicsom ( en 3 jo nagyot hasznaltam, mint a fel fejem)
  • 1 agacska rozmaring (vagy 1 tk szaritott)
  • 6-7 bazsalikomlevel (vagy 1 tk szaritott)
Besamelhez:
  • 2 ek vaj
  • kb 2-3 ek liszt
  • tej (nem tudom mennyi volt)
  • so, bors, szerecsendio
Elkeszites:
  1. A tesztat (laskat) enyhen sos vizben kifozom.
  2. A paradicsomokat leturmixolom.
  3. A hagymat es fokhagmat aprora vagva keves olivaolajon megfonnyasztom, hozzaadom a paradicsompuret, a rozmaringot, sot, borsot. 10-15 percig lassu tuzon kavargatva fozom, amig suru lesz. Hozzaadom a kifott tesztat, osszeforgatom.
  4. Kozben a besamelt is elkeszitem : a vajat felovasztom egy serpenyoben, hozzaadom a lisztet, kicsit kavargatom, felontom a tejjel es besuritem. Sozom, borsozom, pici szerecsendio.
  5. Egy jenait vekonyan kivajazok es beleontok egy reteg paradicsomos tesztat. Ramorzsolom a turo felet, majd ismet teszta, aztan turo, vegul teszta, es erre ontom a besamelt. Minden retegre kis vajdarabkakat tettem, hogy ne legyen szaraz.
  6. 200 fokos sutobe teszem kb 15 percre.

Nagyon finom vacsora lett, en sajnos csak kostolo voltam:)

2 megjegyzés:

Mónika írta...

Ez is jól néz ki.
Edó!
Ha az utadba akad ilyen mázas fazék, gondolj rám, aztán csak adódik valami helyzet, hogy eljusson hozzám. Ez minden vágyam. :))

Edó írta...

O,ha tudtam volna,nyaron milliot arultak gyufa aron..nem baj,szerzek neked,mert biztos arulnak.