2009. szeptember 13., vasárnap

Mindenutt jo, de a legjobb a szilvasgomboc


Az ugy volt, hogy tegnap megfoztem 2 kg krumplit, szilvasgombocnak, mire a ferjem eloallt azzal, hogy megyunk Udvarhelyre. Halalom, amikor utolso percben tudok meg dolgokat, es mindent at kell szervezni. Na de, igy mar legalabb tudom, hogy a krumplit elotte egy nappal is le lehet fozni, aztan masnap felhasznalni.
Aztan elindultunk, krumpli meg ment a hutobe. Nem is bantuk meg, mert ott van a vilag legjobb cukraszdaja, be is vasaroltunk rendesen sutikbol, mintha haborura keszulnenk. Vettunk flodnit, turo rudi szeletet, sajttortat, gyumolcsos joghurttortat, egy csokis sutit es hazicsokikat (isteniek, igazi hazicsokik). Jot setaltunk, es a gyerekek is elveztek. Szivem csucske ez a varos, 5 evig jartam itt a tanitokepzot, es eletem legszebb elmenyei oda kotnek.
Ma kerult sor a gombocokra, meg is dolgoztam veluk, kellett nekunk dupla adag.

Hozzavalok:
  • 1 kg krumpli
  • 25-30 dkg liszt (+ nyujtashoz)
  • 1 tojas
  • 0,5 dl olaj
  • csipet so ( ebbol kb 25 db gomboc lesz)
  • szilva kimagozva
  • prezli
  • vaj
  • cukor
  • fahej
Elkeszites:
  1. A krumplit enyhen sos vizben megfozom, puresitem, es megvarom amig kihul.
  2. Serpenyoben vajon prezlit piritok.
  3. A cukrot es fahejat osszekavarom.
  4. Egy nagy edenyben felteszek vizet foni pici soval.
  5. A kihult krumplihoz hozzaadom a tojast, az olajat, lisztet es a csipet sot, osszegyurom. Nem szabad sokat matatni a tesztaval, mert hamar ellagyul.
  6. Kinyujtom lisztezett feluleten, kockakra vagom es midnenik kozepere egy fahejas cukorba martott fel szilva teszek. Gombolyure formazom.
  7. Amikor a viz mar forr, ovatosan beleteszek annyi gombocot, hogy ne ragadjanak ossze.
  8. Amikor a viz tetejere feljonnek, akkor kiszedem es a prezlibe forgatom.
Nudlikat is keszitettem, a gerekek nagyon szeretik.
Gyorsan kell dolgozni, mert ha sokat all a teszta, ellagyul a krumpli miatt.
Mi masnap hidegen is szivesen esszuk, ezert en dupla adagot szoktam kesziteni, akkor a csipet son kivul minden duplazodik.
Talalalskor meg lehet szorni fahejas porcukorral, es tejfollel is isteni (de mar anelkul is kaloriabomba).

3 megjegyzés:

Vali írta...

A nudliból szeretnék kérni egy adagot. Nagyon szeretem.

Vali írta...

A nudliból kérnék egy adagot, nagyon szeretem.

Edó írta...

Bezsa,kaphatsz kettot is;)