2010. február 11., csütörtök

Vanilias keksz, barnan


Keszulok egy ideje valamifele kekszet sutni, ragcsalni, aztan tegnap estefele beugrott, hogy na majd most :) Lanykam lelkesen tamogatta az otletet, csak abban tudtunk nehezen kiegyezni, hogy milyen izu keksz legyen..leginkabb a csokis es vanilias jott szoba, igy elo is kerestem ezt a ket variaciot hamar.
 Mar mentem is, hogy beledobaljam a robotomba valamelyik keksz hozzavaloit. A ket kekszrecept egymas mellett volt, igy hamar elkezdtem nezni az elsot es mar pakoltam...amikor megerkezett apa, es jelentette, hogy lanykam epp a fenekig ero hajat vagja olloval. (!) :))) Hat szabad nekem 3 percnel tovabb tartozkodnom a konyhaban ???

Szaladtam is felmerni a helyzetet, el is inteztuk :P,aztan vissza a tesztakesziteshez. Hat eleg erdekes bretont vagott maganak a leanyzo, de ot ez egyaltalan nem zavarja, meg akkor sem, ha en egy sort rinyaltam, hogy most ilyen fejjel milyen tunder lesz a farsangi balon ?!?
Szoval sztori ide meg oda, pakoltam tovabb a kekszem hozzavaloit, amikor a vege fele feltunt, hogy egyaltalan nem jo receptet nezek. :)) Kiakadas ismet, aztan receptek felre, es tovabb sajat kutfobol minden :P

Kicsit aggodtam, hogy mi sul ki ebbol, de mit mondjak, meg ilyen finom kekszet sosem sutottem, es nem is gyakran kostoltam, mint ez. Az biztos, hogy egyreszt a nadcukor miatt lett ilyen kulonleges izu, es ha valakinek olyanja nincs, akkor ennek neki se fogjon. Es mivel volt meg egy-egy marek mandulam meg diom, azok is mentek bele.

Hozzavalok:

  • 150 gr vaj
  • 20 dkg nadcukor
  • 1 tk sutopor
  • csip. szodabikarbona
  • 1 kisveg vaniliakivonat (vekony uvegecske)
  • 250 gr liszt
  • 1 tojas
  • 4 dkg daralt mandula
  • 4 dkg daralt dio
  • csipet so
Elkeszites:
  1. Eloszor a vajat es cukrto beletettem a robotgepembe, majd habosra kavartattam.
  2. Kozben hozzaadtam a tojast, a sutoporral es soval elkevert lisztet es tovabb kavartattam.
  3. Vegul ment bele a tobbi hozzavalo is: a mandula a dioval, es a vanilia.
  4. A teszta nagyon lagy, nem kell megijedni es nem kell hozzaadni plusz lisztet sem, szepen rakenjuk egy foliara, majd hengerre formalva a hutoszekrenybe tesszuk amig megdermed (en csak masnap vettem elo).
  5. A tesztarol lehuzzuk a foliat, majd egy lapiton eles kessel vekony szeletekre vagjuk. Sutopapiros tepsire helyezzuk, erdemes kicsit tavolabb egymastol, mert osszenonek, mint az enyemek is.
  6. Elomelegitett 200 fokos sutoben kb 12 perc alatt megsutjuk, de ez attol is fugg, hogy milyen vastagsaguak a korongok.
  7. Amikor a kekszeket kivesszuk (15 pernel tovabb semmikepp se tartsuk bent), akkor meg nagyon puhanak kell lenniuk, mintha nyersek lennenek. Ha tulsutjuk, akkor kemenyek lesznek. Hules kozben kellokeppen megszilardulnak.

Az allaga a mezeskalacsra emlekeztet, izre melaszos, enyhen dio-mandula izu, puha kekszek. barna szinet termeszetesen a nadcukortol kapta.
Annyira, de annyira izlik nekem, hogy alig birtam abbahagyni..sajnos.. A gyerekek mindenkepp jobban jarnak, mintha bolti kekszet ragcsalnanak.

2 megjegyzés:

Ottis írta...

Guszta a keksz!
Mekkora a lányod, hogy nekifogott hajat vágni magának?

Edó írta...

4 eves,de mindenre kivancsi:)