2010. február 16., kedd

Angol sajtleves


Hogy mitol angol, azt nem tudom, de hogy nagyon finom, az biztos. Egyik folyoiratban lattam az otletet, nagyon egyszeru, olcso leves es kulon jo, mert ezzel is zoldseget eszik a csalad. Az ilyen kremszeru levesek a  gyerekek kedvence.

Hozzavalok:

  • 2 nagy sargarepa
  • 2 nagy petrezselyemgyoker (feherrepa)
  • 1 nagy voroshagyma
  • 1 ek vaj
  • 1 ek liszt
  • 1 kis doboz tejszin v. tejfol
  • 5 dl tej
  • 7 dl viz
  • reszelt sajt
  • so, bors, etelizesito (v. leveskocka)
Elkeszites:
  1. A zoldsegeket a keses robotta; nagyon aprora daraltattam (ha nincs, akkor lereszeljuk), a vajon megparoltam.
  2. Felengedtem a vizzel, fuszereztem a soval, borssal,etelizesitovel, majd puhara foztem.
  3. Botmixerrel pepesitettem, felontottem a tejjel, majd felforraltam.
  4. A tejfolet a liszttel es keves meleg levessel elkevertem, a leveshez csurgattam, osszeforraltam.
  5. Talalaskor a tanyerba reszelt sajtot szortam, ramertem a meleg levest es zoldpaprikaval diszitettem, ami kulonosen finom a levessel.
Piritossal vagy anelkul fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések: