2010. február 3., szerda

Csokolades kelt kuglof


Amikor Gasztroboszinal meglattam a kelt kuglofot, beugrott nekem, hogy nagyon regen nem sutottem kalacsot. Pedig milyen finom is kakaos tejjel! Ferjem kedvenc reggelije. Ugyanis rola koztudott, hogy reggelire mindig edeset eszik. Szendvics, tojas, ilyesmik kizarva:) Helyette dzsemes kenyer, tejbegriz, edes peksuti stb. Kakaoval. Ami azt illeti a keso esti orakban is szivesen csipeget ilyesmiket, szerencses modon o nem hizik semmitol. Bezzeg szerintem, es sajnos szerinte:) ugyanis o nagyon szeretne kicsit "felszedni". En meg leadni.

A spanyol brios tesztajat vettem alapnak, mert az egyszeruen isteni finom. Persze, modositottam a recepten.

Hozzavalok:

  • 2 dl tej
  • 1 tojas
  • 2 ek olivaolaj
  • 1/2 tk so
  • 7 dkg cukor
  • rumaroma (1 pici uvegcse)
  • 50 dkg finomliszt 
  • 2,5 dkg friss eleszto 
  • keneshez: kb. 10 dkg olvasztott vaj, 10-15 dkg etcsokolade (min 50%-os)
  • forma kikenesehez: keves vaj, zsemlemorzsa
Elkeszites:

  1. A hozzavalokat kenyersutobe pakoltam, amely 20 perc alatt tesztat dagasztott. Ha szukseges, lehet meg                hozzaadni keves tejet, de a teszta ne legyen kemeny, inkabb lagyabb. Ha kezzel keszitjuk a tesztat, akkor az elesztot keves langyos tejjel es pici cukorral felfuttatjuk, majd a tobbi hozzavaloval megdagasztjuk.
  2. A dagasztas vegen az ustot kivettem, majd letakarva meleg helyen kelesztettem, amig duplajara nott (majdnem 2 ora kelett!). Imadom a rumos kelt teszta illatat!!:)
  3. A megkelt tesztat enyhen lisztezett feuletre boritottam, ket reszre osztottam: egy kisebb es egy nagyobb cipora.

  4. A kuglofformat kivajaztam, megszortam zsemlemorzsaval, a sutot elomelegitettem 180 fokra.
  5. Eloszor a kisebb cipot teglalap alakura nyujtottam, vekonyan megkentem olvasztott vajjal, majd lanykam megszorta csokidarabkakkal :) (foliaban, husklopfoloval tortem szet).



  6. Feltekertem mint a bejglit, majd a kuglofforma aljara fektettem. Lekentem olvasztott vajjal.




  7. Ezutan kinyujtottam a nagyobb cipot, ugyanugy jartunk el mint a kicsinel, majd ezt rafektettuk a kisebb tekercsre a formaban. Ezt is lekentuk vajjal.
  8. Ujrakelesztettem, kb. 30 percig, majd 180 fokon 10 percig sutottem. Ezutan visszavettem 170 fokra es tovabbi kb 30 percet sutottem, illetve tuprobaig.


A tetejet nem porcukroztam, bar elkelne ra, mert a kalacs nem tul edes igy. Nagyon kellemes izu, szolidan csokis, konnyu tesztaju kalacsot kaptam. A gyerekeknek is kifejezetten izlik, szuper vacsi volt.

  

4 megjegyzés:

Jade írta...

Meggyoztetek, ezt hetvegen el fogom kesziteni! Meghozza ugyanabbol, a brios tesztabol!

Gyonyoruen nez ki!

Zsiri írta...

Frissen-langyosan egy bögre kakaóval... hm, isteni lehet :-)

Belly írta...

Nagyon Boldog Születésnapot kívánok neked,így utólag is:-)

Ez a kuglóf csodás lehet.

Gál Edith írta...

Ez nekem nagyon nagyon tetszikkkk!