2010. február 5., péntek

Séberlis leves


Gyerekkoromban nagymamam keszitette ezt a levest, nagyon szerettuk. Sokat emlegettuk, es nagyon regota vagytam mar hogy ismet megkostolhassam. Sajnos nagymamam mar nem tudja elmondani hogyan keszitette, de kicsit utanajartam es szerencsere vannak emberek, akik emlekeztek ra, hogy mi is a séberli. Igy mostanra osszeallt bennem a kep es el is keszitettem. En csak arra emlekszem, hogy leves nelkul, magara is ettuk a seberlit :)



Hozzavalok:

  • 1 kis fej voroshagyma
  • 2 szal sargarepa
  • 2 szal petrezselyemgyoker
  • 3-4 db kisebb krumpli
  • 1 ek disznozsir
  • so, bors, fuszerpaprika
  • etelizesito
  • a séberlihez: 2 tojas, 6 ek buzadara (griz), keves so, kves zsiradek a suteshez

Elkeszites:
  1. A voroshagymat a zsiron a karika vagott zoldsegekkel megdinszteljuk.
  2. Sozzuk, borsozzuk, megszorjuk 1-2 ek pirospaprikaval, felontjuk 1, 8 l vizzel.
  3. Amikor majdnem megfottek a zoldsegek, hozzaadjuk a hamozott, kockakra vagott krumplit, etelizesitot, es egyutt keszre fozzuk.
  4. Amig a leves fo, elkeszitjuk a séberlit: a tojasokat villaval felverjuk,sozzuk, hozzaadjuk a buzadarat, osszekeverjuk. Azonnal forro serpenyobe ontjuk, szetkenjuk es mindket oldalat pirosra sutjuk. 
  5. A kesz levest boven megszorjuk petrezselyemzolddel, majd hozzadjuk a kis kockakra vagott séberliket. Ha tul sokat allnak a levesben, megszivjak magukat, ezert csak talalaskor adjuk hozza.

Es ismet bekaptam belole par darabot magara:))


6 megjegyzés:

sedith írta...

Ez a grízkocka, legalábbis mi így hívjuk. :) Édesanyám szokta gyakran használni levesbetétként. Amúgy ma éppen ilyet tettem a paradicsomlevesbe.:)
Nagymama konyhája?;););)

Edó írta...

Edith,jaja,nagyikonyha:))) Keremszepen ez seberli nagymamam szerint!:))

Viki írta...

A séberlit, vagy grizkockát nem ismertem, de mint levesbetét nagyon jól hangzik, biztos finom ize is van. Ilyen levest én is szoktam készíteni, legközelebb séberli lesz benne.

Eva írta...

Jaj de jo, hogy kinyomoztad! Nalunk is lesz nemsokara!

Névtelen írta...

ma elkeszitettem,fincsi lett,koszi.

Edó írta...

Orulok hogy izlett!:)