2011. szeptember 16., péntek

Mákos-szilvás rétes


Piacon voltam, mert eszembe jutott, hogy régóta tart már a szilvaszezon, én meg még egyszer sem készítettem idén olyan isteni szilvalevest. Pedig hogy szeretjük!
És szilvás gombócot sem mostanában, pedig nagy kedvencem, csak sajnos ha eszem, akkor sokat eszem belőle, ami egyáltalán nem kedvez nekem.
Szóval vettem szilvát, de természetesen többet a kelleténél, hogy jusson a rétesbe is belőle. Merthogy azt már tudtam, hogy mákos rétest akarok. A rétes ugyanis szintén örök kedvenc, akárcsk a hígpalacsinta, vagy a szilvás gombóc. Úgyhogy eldöntöttem, hogy a rétesben mák és szilva lesz.

Hmm, már előre fentem rá a fogam, hogy miután hazaérünk a napiból a gyerekekkel, neki is látok és elkészítem. Aztán jött az örökös bibi a mákkal..ugyanis van egy ókori mákörlőm, ami 2 szem mákot kb 5 perc alatt darál le. De azért megpróbáltam most is, hátha...és nem. Soroltam egy pár szentet, meg miegymást, közben meg arra gondoltam, hogy akkor most inkább nem lesz mákos rétes. Persze ha ilyen gyorsan feladtam volna, akkor nem is én lennék. Gondoltam, addig próbálkozom, amíg valami nekem mákot fog őrölni. Gondolatban megfuttatva, tudtam, hogy semmi más nem tud mákot őrölni, még a robotom sem, ami egyébként ezen kívül mindent megcsinál. Aztán elsőre előkaptam a blender részét, beleszórtam kevés mákot, nyomom a gombot, hát.. megdarálta! Gyorsan bele az összes mákot, pár másodperc és a probléma meg lett oldva :)
Imádom ezt a konyhai robotot, most még jobban, mint eddig.
Na de jőjjön akkor a recept, mert sok volt a duma.

Hozzávalók:

  • 40 dkg kész réteslap
  • 25 dkg kékszilva
  • 20 dkg mák
  • 12 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliaaroma
  • reszelt citromhéj
  • 50 ml tej
  • kevés zabkorpa (vagy zsemlemorzsa)
Elkészítése:
  • A mákot ledaráljuk, összekavarjuk a cukorral, a vaníliával és a citromhéjjal, majd összekavarjuk a forró tejjel.
  • A réteslapot kiterítjük, gondolatban három részre osztjuk és a közepét hosszan megszórjuk zabkorpával. Ráhalmozzuk a máktölteléket, és kirakjuk a megmosott, negyedekre vágott szlvával.
  • A rétes széleit késsel csíkokra vágjuk, majd egymással szembe, keresztezve összehajtogatjuk. Vagy nem csíkozzuk fel és simán ráhajtjuk a két oldalát.
  • Ezután a rétest lekenjük fevert tojással és 180 fokos sütőben 30 perc alatt szép pirosra sütjük.

Közben dagasztódott a rozsos riegel is, így miután kisült a rétes, azt is megsütöttem. 
Férjem ezzel érkezett haza: "Mik ezek az illatok??" S már fente a fogát..


Isteni finom, egyébként is imádom a mákot.

2 megjegyzés:

Petra írta...

Nagyon guszta, és a mák-szilva kombináció szuper finom lehet. :)))

Angi Angéla írta...

Nagyon guszta, imádom a rétest minden ízben és formában!