2011. szeptember 12., hétfő

Háromszoros élvezet


Ennek a süteménynek valóban ez a neve, és szerintem igenis találó, mert nagyon finom.
Régen, egyik kolléganőm  jóvoltából kóstoltam, el is kértem a receptet, de csak most került sor rá, hogy én is elkészítsem. Tudtam hogy a családnak nagyon fog ízleni, mert a krémes sütiket szeretik a legjobban.

Hozzávalók:


A piskótához:
  • 7 tojásfehérje
  • 20 dkg cukor (de inkább csak 15 dkg)
  • 15 dkg darált dió
  • 4 púpozott evőkanál liszt
  • 1 csomag sütőpor
A krémhez:
  • 7 tojássárgája
  • 25 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 6 dl tej
  • 25 dkg sütőmargarin
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 15-20 dkg háztartási keksz
  • fekete kávé
Elkészítése:

  • Először elkészítjük a krémet: a tojássárgákat a cukorral és a pudingporokkal elkeverjük, majd a tejet hozzáadva, lassú tüzön sűrűre főzzük. Langyosra hűtjük.
  • Amíg hűl a krém, elkészítjük a piskótát: a tojásfehérjéket pár csepp ecettel majdnem kemény habbá verjük. Ekkor, a cukrot lassan adagolva hozzá, teljesen kemény habbá verjük.
  • A lisztet a sütőporral és a darált dióval elkeverjük, majd óvatosan a tojáshabhoz forgatjuk.
  • 180 fokos sütőben kb 15 perc alatt megsütjük (amikor a teteje kissé megbarnult, akkor jó).
  • A langyosra hűlt krémhez hozzákavarjuk a margarint, majd a felébe belekeverjük az olvasztott csokoládét.
  • Összeállítjuk a süteményt: a piskótára kenjük a világos krémet, ezt befedjük kávéba mártott keksszel, majd a kekszet megkenjük a csokis krémmel. Tetejét megszórjuk reszelt csokoládéval.
  • Pár óra állás jót tesz neki, ezalatt a keksz kellőképpen megpuhul és szeletelhető.

Szerintem a cukromennyiség túl sok, ezért legközelebb csökkeneteni fogom, a piskótában is és a krémben is. A reszelt csoki a tetejéről akár el is maradhat, és szerintem a sütőpor is abszolút szükségtelen a piskótába. Sütőpor nélkül sokkal lazább, magasabb piskóta sülne.
Hm, de nagyon finom ez :))

10 megjegyzés:

4Gyerek írta...

a negyedik élvezet tudod mi lenne?
60 liternyi zakuszka főzéskor ha valaki a való világban, nem a virtuálisban kínálna meg 1-2 szelettel ebből.

M@rti írta...

Ez nagyon finom lehet!!!

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki! Ennék most néhány szelettel. :)

Mimimama írta...

Ki is nyomtattam magamnak :-)

Anazar írta...

Nekem is jöhet ez a kávés-diós élvezet!!

Petra írta...

Ha a címet nem így fogalmaztad volna meg, akkor is ez jutott volna róla az eszembe. Nagyon guszta.

Unknown írta...

Ez majdnem olyan mint a kinder bueno, csak annak a tetején van tejszínhab, meg a piskótájában nincs dió, hanem a tetejére kell szórni és meg kell kenni nutellával. Bár ahány ház, annyi szokás, biztos van aki máshogy csinálja.

Bianka írta...

Tényleg nagy élvezet lehet belőle falatozni, nagyon guszta

Kati írta...

Csodásan néz ki, biztos élvezet enni.

Viki írta...

Ez nagyon finom lehet, megkóstolnám akár most is.