2011. szeptember 26., hétfő

Dödölle


Takarékos étel, melyet bármikor elkészíthetünk, hisz mindig van kéznél egy kis krumpli, szalonna, meg hagyma. Szerintem nagyon finom a dödölle, viszont ezzel is az  gond, hogy nem ehetek belőle kedvemre :) Nagyon nehéz, kalóriadús étel, ezért jobb, ha csak nagyon ritkán fogyasztjuk. De a legjobb, hogyha egyáltalán nem :))

Hozzávalók:
  • 0,5 kg krumpli 
  • 20 dkg liszt 
  • 2 fej hagyma 
  • 15 dkg szalonna 
  • só 
  • tejföl a tálaláshoz
Elkészítése:
  • A krumplit meghámozzuk, kockára vágjuk és annyi vízben, amennyi éppen csak ellepi, főni tesszük. Amíg a krumpli fő, a szalonnát apró kockára vágva zsírjára sütjük és a szintén apróra vágott hagymát megpirítjuk rajta. Amikor a krumpli megfőtt, saját levében összetörjük, hozzáadjuk a sót és a lisztet, majd a masszát jól összedolgozzuk. A hagymás zsírba mártogatott kanállal a krumpliból galuskákat szaggatunk, majd a serpenyőbe tesszük és megpirítjuk. Tányérra szedjük és tejföllel meglocsolva tálaljuk.
    Akár köretként is elképzelhető.

6 megjegyzés:

Petra írta...

Ez igen, nagyon jól néz ki. :)))

Nelli írta...

Mi nagyon, nagyon szeretjük és nem tudok eleget készíteni belőle.:-)

Bianka írta...

Még sosem készítettem, de finom

Dorozsmai Endre írta...

Jó kis népi étel, én nagyon kedvelem, nejem nem annyira. Egyszer megettem belőle kedvemre egy fél tepsivel, kb. 5-6 adagnyit, hát másnap is úgy éreztem, mintha köveket kéne megemésszek, pedig igen erős gyomrom van.

Kati írta...

De ha így kívántatod, akkor bűnbe fogunk esni:)

Roza írta...

Ilyen finomságok kerülnek az utamba, erre szénhidrát-szegény diétán vagyok:((