2010. április 22., csütörtök

Nápoly szelet


Régi, nagyon kedvelt és kissé elfeledt sütemeny, amikor diák voltam gyakran ilyent vittem a bentlakásba. Nagyon régen megvettem már az ostyalapokat, de csak most került rá sor, hogy elkészítsem. Nagyon édes, olyan nagymamás sütemeny, mi szeretjük.

Hozzávalók:
  • 8 tojás
  • 1 csomag margarin (250 g)
  • 2 csésze cukor
  • 1 csésze liszt
  • 1 csésze dió vágva
  • 1 csésze rahát vágva
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • tetejére csoki

Elkeszítés:
  • A tojások fehérjét pár csepp citromlével vagy ecettel kemény habbá verjük. Hozzáadunk 1 csésze cukrot, a lisztet, diót, rahátot és óvatosan belekeverjük mindet.
  • 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük (közepes tepsiben). Amikor a teteje kezdett megpirulni, akkor jó.
  • A tojássárgákat elkeverjük a második csésze cukorral, vaníliával es felfőzzük. Félretesszük és megvárjuk amig teljesen kihűl (besűrűsödik).
  • Egy ostyalapot megkenünk krémmel, ráhelyezzük a kihűlt tésztát, ezt is megkenjük, majd beborítjuk egy másik ostyalappal.
  • Tetejére bármilyen glazúrt tehetünk, én étcsokit olvasztottam kevés olajjal, ezt csurgattam rá. A máz el is hagyható.

Érdemes kicsit állni hagyni, hogy könnyen lehessen szeletelni.
A gyerekek odavannak érte :)


7 megjegyzés:

Bianka írta...

Hűűű-haaa. Anyu imádta a rahatot. Nem is tudod itt kapni-e? Nagyon guszta

sedith írta...

Nyami-nyamm. Éppen ez maradt ki az áprilisi Erdélyi konyhából.:(

Edó írta...

Bianka,nem tudom nalatokfele mennyire ismeretes...valoszinu ott is van nehol,de azt sem tudom nalatok ezt ugyanigy hivjak-e..

Edith,miert maradt ki??

Névtelen írta...

Szerintem Magyarországon zselés cukorral lehet helyettesíteni a rahátot. Esetleg más ötlet?

Livi írta...

Ó ilyen sütit még soha nem láttam, de nagyon tetszik :)

Andi írta...

Átnézel hozzám csöppet? :-)

egycsipet írta...

Ezért én is odáig lennék. :)