2010. április 28., szerda

Tárkonyos csirkeragulves


Ezt a levest nagyon sokáig nem ismertem, mindaddig amíg Mónika nem adta nekem ezt az ötletet pár eve, még E.Margit oldalán. Akkor elkészítettem, és nagyon tetszett, annak ellenére, hogy nem vagyok nagy barátságban a levesekkel. Ez olyan nekem való leves, azóta gyakran készítem, mert a család minden tagja szereti. Kisfiam ezúttal nagy tányérral evett belőle, és még az enyémet is neki kellett adjam :)) Közben mondta, hogy "finom ez a leves" :)






Hozzávalók:

  • 30 dkg csirkemellfilé
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 szál petrezselyemgyökér
  • szeletke zellergyökér
  • karalábé (most kihagytam)
  • 10 dkg zöldborsó (kb., mert szemre teszem)
  • 1-2 tk szárított tárkony
  • 1 ek vegeta (vagy leveskocka)
  • 1 kis doboz tejföl
  • fél citrom leve
Elkészítés:
  • A csirkemellet és hagymát apró kockákra vágjuk, kevés olajon fehéredésig pirítjuk. Hozzáadjuk a karikára vágott répát, petrezselymet, kockára vágott zellert, karalábét, megszórjuk tárkonnyal, vegetával, sózzuk, felöntjük vízzel.
  • A végén adjuk hozzá a zöldborsót (ha friss, akkor hamarabb), majd ha minden megfőtt, akkor jöhet az ereszték: a tefölt kevés meleg levessel elkeverjük, lassan a leveshez adjuk.
  • Citromlével savanyítjuk (óvatosan, nehogy túl savanyú legyen) és szórhatunk még bele tárkonyt.
  • Hogyha tartalmasabb levest szeretnénk, akkor főzhetünk bele csipetkét vagy vajgaluskát.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Imádom, főzni még nem főztem, de étteremben szívesen ezt eszem. Nagyon guszta

Andi írta...

Jaj de imádom. Nagyon guszta a kép is. A kicsi fiad pedig.....cukor falat!