2009. december 13., vasárnap

Kakaós meggyes kocka



Ez egy nagyon-nagyon finom süti, többször készítettem már, mindig nagyon hamar elfogy. A tavalyi fagyasztott meggyből készült, ami már fogytán van, remélem, idén is jó meggy termés lesz.
Megj: a recept régi, a bejegyzés módosítva, a fotó új (2016).

Hozzávalók:
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 2 evőkanál kakaó
  • 25 dkg liszt
  • 1 tasak sütőpor
  • 4 tojás
  • 25 dkg magozott meggy (nekem a fagyóból)
  • 8 dkg durvára vágott dió
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 4 evőkanál olaj (vagy 2 evőkanál vaj)
Elkészítése:
  1. A vajat a cukorral, és a kakaóval összefőzzük, kiveszünk belőle 6-7 evőkanállal, a többit hűlni hagyjuk.
  2. Amikor kihűlt, hozzáadjuk a lisztet a sütőporral, és a tojások sárgáját (itt olyan lesz a massza, mint a házicsoki).
  3. A tojásfehérját kemény habbá verjük, óvatosan a masszába forgatjuk.
  4. Sütőpapiíral bélelt tepsiben sütjük, 180 fokra előmelegített sütőben, tűpróbáig (kb 25 perc).
  5. Amikor megsült, még melegen megszórjuk meggyel, illetve durvára aprított dióbéllel.
  6. A félretett 6-7 evőkanál masszát a csokival és az olajjal összeolvasztjuk, és a sütemény tetejére locsoljuk.


4 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Jajjjjjjj de guszta!!! Nekem is kelllll! Nagyon szeretem az ilyen "keverékes" sütiket. És még ha csoki is van benne :)))) Bizti, nagyon finom lehet! Ügyes vagy!!

Mária írta...

Nekem is nagyon tetszik ez a süti.
Lehet, hogy a tésztájába keverem a dió és a meggy egy részét, hogy megmentsem a lepotyogástól.

Edó írta...

Maria,ugy is lehet biztosan,nem lesz rossz attol:)Nekem azert lett sok a tejtere,mert kisebb tepsiben sutottem.

Edó írta...

Edith,nagyon finom,foltetlen probald ki,ja es azt nem irtam,hogy nagyon hamar elkeszitheto!