2009. december 19., szombat

Citromos-gyomberes viragok


Elkezdodott a karacsonyi aprosutik gyartasa nalam is.
Tul sokat nem terveztem be, mivel szeretnem az unnepeket kipihentem, feltoltodve kezdeni.
Elsore ezt a kis kekszet sutottem meg, Dulmina ajanlasaval.
Nem bantam meg, isteni az illata, az ize es nem utolso sorban meg egeszseges is. Azt hiszem ezt a receptet nagyon jol elteszem magamnak :)

Hozzavalok:
  • 30 dkg (kb) teljes kiorlesu liszt
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 1 tk. vaniliakivonat
  • 3 tk. mez (en meg tettem 4 ek. cukrot)
  • 1 citrom leve es reszelt heja
  • 1 tk. friss reszelt gyomber
  • 1 tojas
  • 1 tk. sutopor
Elkeszites:
  1. A hozzavalokbol tesztat gyurtam (kisse lagyabbra hagytam) es foliaba csomagolva hutobe tettem 1-2 orara, hogy kicsit megkemenyedjen, osszealljon.
  2. A tesztat kinyujtottam es viragformaval kiszaggattam, mindenik kozepebe egy darabka kandirozott narancshejat nyomtam (legkozelebb tobbet tennek, mert igy meg finomabb).
  3. Elomelegitett 200 fokos sutoben kb 10 percig sutottem, majd kiveve porcukorral hintettem meg.
Sules kozben isteni illatok jartak at a lakasunkat :)) Nagyon ajanlom mindenkinek.

2 megjegyzés:

Dulmina írta...

Nagyon szépek lettek! Örülök, hogy ízlik!

Edó írta...

En meg koszonom a receptet!:)