2009. november 16., hétfő

Lucskos kaposzta



Na, ezt az etelt sem surun keszitem, pedig nagyon egyszeru es nagyon finom. Valahogy a kaposztas etelek ritkak nalunk. Most viszont volt  a hutoben friss kaposzta, ezert ez keszult most belole, igaz kaprom eppen nem volt, de jott a felmento csomag anyosomtol, igy megusztam :) Mert a kapor roppant fontos ehhez az etelhez. Anelkul nem is szabad hozzafogni.

Hozzavalok:

  • 1 kisebb fej friss kaposzta
  • 15 dkg fustolt nyers sonka (csont, kolbasz, szalonnabor, vagy barmi, ami fustolt)
  • suritett paradicsom
  • eresztekhez: tejfol, liszt
  • kapor, csombor 
  • so, bors, pici cukor, citromle (v ecet)
Elkeszites:
  1. A sonkat nagyon apro kockakra vagom, megpiritom kicsit (olaj nelkul, mert eleg zsiros volt), felontom egy keves vizzel es majdnem keszre fozom (sok ido kell, kb 45 perc-1 ora..).
  2. A kaposztat nagyon vekonyra gyalulom, hozzaadom a sonkahoz, izesitem a fuszerekkel, felontom vizzel    (1,8 l kb) es rakok bele 2-3 ek paradicsompasztat.
  3. Amikor minden megfott (kb fel ora), behabarom a levest: tejfolet a liszttel es keves meleg levessel csmomentesre kavarom, lassan csurgatva adom a leveshez (lehet rantassal is, attol fugg ki mennyire szereti surun).
  4. Vegen citromlevel kicsit savanyitom, utanaizesitem, izles szerint.
  5. Lehet tejfollel talalni, de nagyon illik hozza valamilyen csipos (nalunk eltett hagymas csipospaprika van).
Toltott lucskost is lehet kesziteni, ugyanugy mint a toltott kaposztat, csak ilyen formaban, az is isteni.
Hmm, nagyon finom volt a friss zsemlekkel, nagyon passzolt.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szép a blog, gratulálok.Annyi kiegészítést szeretnék tenni,ha nem baj, hogy a csombor nem kakukkfű, hanem borsikafű.
Ági

Edó írta...

Agi,koszonom hogy kijavitottal!Abban a faluban ahol regen tanitottam,a kakukkfure mondtak,hogy vadcsmbor.KOszi hogy nalam jartal!:)

Névtelen írta...

en nem egeszen igy keszitem,de igy sem rossz.

Névtelen írta...

en nem egeszen igy keszitem,de igy sem rossz,koszi.