2009. november 4., szerda

Calzone


Calzonet sokszor keszitettem mar, nagyon szeretjuk. A recep Limaratol szarmazik, nagyon finom, akar vendegeknek is ajanlatos kesziteni.Lenyegeben egy pizzafele, nagyjabol barmivel lehet tolteni, en mindig daralt husosan keszitem. Barmilyen pizzahoz ezt a tesztat hasznalom, nagyon konnyu, puha.

Hozzavalok:

Tesztahoz:
  • 2 dl viz +1 dl tej
  • 4 ek. olaj
  • 1 tk. cukor
  • 2 tk. so
  • 50 dkg liszt
  • 2 dkg eleszto
Toltelek:
  • daralt hus (kb fel kg)
  • fustolt sonka
  • 1 fej hagyma
  • 1 nagy zoldpaprika (vagy mas szinu)
  • kukorica
  • suritett paradicsom
  • 1-2 t. cukor
  • so, bors, oregano, bazsalikom
Elkeszites:
  1. A toltelekhez az aprora vagott hagymat es kis kockakra vagott sonkat megpiritom, radobom a daralt hust, fuszerezem es puhara parolom.
  2. A vegen hozzaadom a paprikat, kukoricat, paradicsompasztat, ha kell meg ontok keves vizet, hogy ne legyen szaraz, felforralom es kesz.
  3. A tesztahoz valokat kenyersutoben dagaszttatom, kiveszem, majd kb 30 perc alatt duplajara kelesztem.
  4. A tesztat kb 8 darabba vagom, egyenkent kor alakura nyujtom. Kozepebe 2-3 ek. tolteleket teszek, felbehajtom, a szeleit visszatekerem.
  5. Sutopapiros tepsire fektetem es kelesztem meg kb. 15 percet.
  6. Lekenem egy felvert tojassal es 200 fokos sutoben sutom kb 20 percig.

Ketchuppal, tejfollel, piros arannyal megkenve isteni, meg masnap is.

2 megjegyzés:

Mónika írta...

Nagyon finomnak néz ki.:))

Edó írta...

Mert az is!:)