2012. január 4., szerda

Csirkés ravioli sajtmártással


Maradékhasznosítás céljából készült ez a nagyon finom, olasz jellegű étel. A ravioli tulajdonképpen töltött tésztát jelent. Én ezesetben maradék sült csirkecombokat használtam, de tölthető bármivel: sonka, bacon, főtt-sült hús, sajtkrém, ricotta, zöldség stb. Valamilyen mártás föltétlen elkél mellé, ami sima besamell is lehet, esetleg paradicsomszósz, vagy sajtszósz is például, de a variációk száma végtelen. A sajtszósz alapjaként besamellt készítettem, melyet sajttal gazdagítottam.
Megkóstoltam: nagyon-nagyon finom!

Hozzávalók :

A raviolihoz:

  • 30 dkg liszt
  • 3 tojás
  • fél csapott teáskanál só
A töltelékhez:
  • 3-4 db kisebb sült panírozott csirkecomb
  • 3-4 evőkanál sajtmártás
A sajtmártáshoz:
  • 5 dkg vaj
  • 4-5 dl tej
  • 3 evőkanál liszt
  • 5 dkg sajt
  • só, őrölt bors
  • csipet őrölt szerecsendió
Elkészítése:
  • A tésztához valókat összegyúrjuk, letakarjuk, és pihentetjük, amíg elkészül a mártás és a töltelék.
  • A vajat serpenyőben felolvasztjuk, hozzáadjuk a lisztet, és kavargatva habzásig forraljuk. Ekkor beleöntjük a hideg tejet, és lassú tüzön, kavargatva besűrítjük.
  • Ízesítjük sóval, borssal, szerecsendióval, illetve hozzákavarjuk a reszelt sajtot.
  • A csirkecombokat nagyon apróra vágjuk, és összekavarjuk 3-4 evőkanál mártással.
  • Most következik a ravioli elkészítése: a tésztát lisztezett felületen papírvékonyságú téglalappá nyújtjuk, gondolatban széltében kettéosztjuk.
  • Az egyik felére helyezzük a tölteléket, egy-egy evőkanállal, 2-3 cm távolságra egymástól. Ekkor ráhajtjuk a tészta másik felét, a töltelékek körül óvatosan összenyomkodjuk, majd derelyevágóval kivágjuk mindeniket, négyzet formában.
  • Forrásban lévő, enyhén sós vízben kifőzzük a raviolit, majd leszűrjük, és sajtszósszal leöntve tálaljuk.
  • Hogy színeiben is olasz legyen, megszórtam pirospaprikával és petrezselyemzölddel :)

4 megjegyzés:

Solyi írta...

Hát ez nagyon finom lehet! Szerintem elég hamar el fogom készíteni!:D

Kati írta...

Hú, ez nagyon finom lehetett:)

Seafalcon írta...

Ezt most elviszem, mert nagyon guszta, és jól hangzik. :)

tücsi írta...

Ezt én is elviszem, mivel van tésztanyújtó gépem, és még nem dolgoztam vele. Nagyon gusztán néz ki.:))Köszi!