2012. január 1., vasárnap

Mákos kocka (reform)


Ez egy nagyon finom és egészséges sütike, szilveszterre készítettem. Az a különlegessége, hogy köles is van benne, melyet most vásároltam először, de biztosan nem utoljára. A köles egy rendkívül hasznos gabonaféle, a rizshez hasonló, és köretnek, édességnek egyaránt felhasználható.
A recept a Kalóriaszegény sütemények c. könyvemből való, az édesítésén változtattam, de természetesen a nyírfacukrot le lehet cserélni nádcukorra, gyümölcscukorra, vagy édesítőre. Sima kristálycukorral is elkészíthető, ebben az esetben nagyobb a kalóriatartalma.
Ízét leginkább a bejgli mákos töltelékéhez hasonlítanám, nagyon finom, mákimádóknak kötelező darab :)

Hozzávalók :  

  • 10 dkg mák
  • 5 dkg köles
  • 5 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál fahéj
  • 1 citrom
  • 2 dl zsírszegény tej
  • 3 evőkanál nyírfacukor
  • 3 evőkanál nádcukor
  • 1 teáskanál vanília kivonat
Elkészítése:
  • A mákot a kölessel együtt ledaráljuk - én blenderbe tettem, és pár másodperc alatt lisztté őröltem.
  • A tejjel, a nyírfacukorral és a reszelt citromhéjjal együtt összefőzzük, sűrű, tejbegrízszerű masszát kapunk.
  • Hozzáadjuk a lisztet, a fahéjat, és lehűtjük.
  • A tojássárgáját a nádcukorral jól kikavarjuk, a mákos masszához kavarjuk, végül pedig a habbá vert tojásfehérjét is beleforgatjuk.
  • Sütőpapírral bélelt, 20x30 cm-es tepsibe simítjuk, és 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.
  • Cukormentes gyümölcszzel tálaljuk - én házi sárgabaracklevárt használtam.
A dietetikus véleménye:

A mákban és a kölesben lévő rosttartalom elhúzódóvá teszi a szénhidrát felszívódását, ezért jótékony hatású.

1 megjegyzés:

tücsi írta...

Imádunk mindent ami mákos, de reformosan még nem készült. Köszi az ötletet, kifogom próbálni.:))