2011. június 22., szerda

Ordás tészta





Nagyon szeretem az ordát palacsintában, süteményekben, de csak úgy magára is szívesen eszem. Talán a ricottához hasonlítható, tulajdonképpen egy sajtféle, melyet tejsavóból készítenek.
Nagyon egészséges, alacsony zsírtarlamú, kiváló tápértékű, könnyen emészthető. S mivel a vidékünkön rendszeresen készítik is a gazdák, ezért szerencsére mindig elérhető ebben az időszakban. Csak ki kell menni a piacra egy kis friss ordáért, tehénsajtért. Viszont rögtön fel kell használni (max másnap), mert nagyon romlandó.

Az orda egy részéből sütemény készült, viszont amit meghagytam palacsintának, azt pár nap múlva már nem tudtam felhasználni. Lányom legnagyobb bánatára. A sütit viszont nagyon dícsérték, szerencsére :)
Azért neveztem ordás tésztának, mert az almás tésztát vettem alapul, csak a töltelék különbözik.

Hozzávalók:


A tésztához:

  • 53 dkg liszt 
  • 19 dkg zsír 
  • 10 dkg cukor 
  • 1 tojás 
  • 2 dkg élesztő 
  • 1 dl tej 

A töltelékhez:
  • 50 dkg orda
  • 3 tojás
  • 15 dkg cukor 
  • 2 csomag vaníliás cukor 
  • 1 citrom reszelt héja 
  • 3 teáskanál citromlé


Elkészítése:

  • Az élesztőt elkeverjük a langyos tejjel és 1 teáskanál cukorral, majd letakarva felfuttatjuk. Ezután a többi hozzávalóhoz adjuk és összegyúrjuk. A tésztát két részre osztjuk és egyenként közepes tepsi méretűre nyújtjuk. Az első lapot a tepsibe helyezzük, villával néhány helyen megszúrkáljuk, vékonyan megszórjuk zsemlemorzsával és rásimítjuk az ordás tölteléket. Befedjük a második tésztalappal, ezt is megszúrkáljuk, majd 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt pirosra sütjük.
  • A töltelékhez az ordát villával összetörjük, hozzáadjuk a tojássárgákat és a többi hozzávalót, majd krémesre kavarjuk. Óvatosan hozzáforgatjuk a fehérjékből vert kemény habot.

Nagyon-nagyon-nagyon fincsi :)

3 megjegyzés:

Angi Angéla írta...

Nagyon guszta, imádom az ordát!

Névtelen írta...

Nagyon finomnak tűnik, a hétvégén meg is próbálom :)
Köszi az ötletet!

Adél írta...

Nagyon jól néz ki,én is szeretem az ordát.Az idén még nem vettem,sajna itt a piacon ritka a jó minőségű:(