2014. szeptember 13., szombat

Vaníliás torta



A tortát kislányom születésnapjára készítettem, aki már lassan nem is kislány, hiszen augusztus 25.-én éppen 9. életévét töltötte, magasságra pedig mindjárt elkerül engem :) A kérése csak egy szimpla vaníliás torta volt, ezért nem is bonyolítottam túl a dolgot, csupán némi finom gyümölcsöt adtam még hozzá, díszítésül.
A torta finom volt, a szülinap jól sikerült, a kislányom pedig a legcsinosabb, legokosabb, legönzetlenebb, legszeretnivalóbb gyermek a világon! És ekkor még finoman fogalmaztam..na jó, engedtessék meg nekem eme dicsekvés, hiszen én vagyok az anyukája :)




Hozzávalók:

A piskótához:

  • 8 tojás
  • 24 dkg cukor
  • 21 dkg liszt + 3 dkg kakaópor
A vanilakrémhez:
  • 8 dl tej
  • 15 dkg vaj
  • 2 tasak vaníliás pudingpor
  • 5 evőkanál cukor
A locsoláshoz:
  • kb 3 dl hideg víz
  • 1 teáskanál vanília aroma
A díszítéshez:
  • 5 dl habtejszín
  • 30-40 dkg csokoládés ostyarúd
  • 2 maréknyi bogyós gyümölcs (nálam ribizli és áfonya)

Elkészítése:

  • A vajat a hűtőből kivesszük, hogy a krémhez szobahőmérsékletű legyen.
  • Először elkészítjük a krémet: a pudingport a cukorral tejben megfőzzük, és langyosra hűtjük.
  • Amíg hűl, elkészítjük a piskótát: a tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük, majd óvatosan belekavarjuk sárgáját, végül pedig a kakaóval elkevert lisztet.
  • A tésztát egy 24-26 cm átmérőjű kerek tortaformába öntjük, és 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. Amikor a piskóta kihűlt, három egyenlő lapra vágjuk.
  • A puha vajat a langyos krémhez kavarjuk. Fontos, hogy a vaj szobahőmérsékletű legyen, mert ha hideg, akkor kicsapódik.
  • Betöltjük a krémmel a tortát, kívül pedig bevonjuk a kemény habbá vert tejszínnel. Az oldalát ostyarudakkal rakjuk ki, majd szalaggal is átkötjük, hogy stabil legyen.
  • A tetejét tetszés szerint gyümölcsökkel díszítjük.
Katicás szendvicseket készítettem, az egyszerűség jegyében
Készült még medvehagymás-sajtkrémes szendvics sonkával, és lazacpástétomos, zöldségekkel
A baráti sereg :)

2 megjegyzés:

Vanilin írta...

Meseszép tortát készítettél! :) Mindamellett a Lányodra is büszke lehetsz, gyönyörű!

Edó írta...

Köszönöm szépen! :)