2012. február 28., kedd

Algás spagetti szezámos öntettel


Nos, a minap véltem felfedezni ezt a fajta spagettit, s mivel nyitott vagyok az újdonságokra, vásároltam belőle.
Elsősorban azért, mert egészséges nemcsak az alga miatt, hanem mert tönkölylisztből készült. Másodsorban kíváncsi voltam, hogy az alga íze érződik-e a tésztán, mert akkor tutti nem eszem meg.
Gyorsan kerestem hozzá receptet, és itt ezt találtam.
Nos, az alga íze nem érződik, teljesen olyan, mint a hagyományos spagetti - s akkor felmerült bennem a kérdés, hogy vajmi köze van-e hozzá egyáltalán, vagy csak zöldre színezték. Aztán a szósz ízével nem vagyok elégedett, szóval összességében ez a kaja nem egy főnyeremény.
Megettem - ennyit tudok rá mondani :)
A tészta másik részét majd más módon készítem.

Hozzávalók :

  • 12 dkg tönköly algás spagetti (Bió Rédei)
  • 1 evőkanál szezámolaj
  • 2 szál újhagyma
  • 3 evőkanál tahini (szezámpaszta)
  • kb 1 evőkanál citromlé
  • szójaszósz ízlés szerint
Elkészítése:
  • A hagymát karikára vágva a szezámolajon megpároljuk, majd hozzáadjuk a tahinit és kb 50 ml vizet.
  • Összeforraljuk, szójaszósszal (só helyett) és citromlével ízesítjük, majd a kifőtt spagettivel tálaljuk.
Hát..ez is megvolt :)

Nincsenek megjegyzések: