2011. december 5., hétfő

Túrós kuglóf


Nem sok olyan kuglófot ettem életem során, amire azt mondtam volna, hogy mennyei. Ez viszont tényleg az. Kolléganőm jóvoltából kóstolhattam ezt a finomságot, és már akkor elhatároztam, hogy hamarosan én is elkészítem. Itthon nagy sikere volt, nagyon gyorsan elfogyott. Talán a házi tehéntúrónak is köszönhető, hogy ilyen nagyon finom, minden esetre gyakran fogom készíteni.

Hozzávalók :

  • 20 dkg tehéntúró
  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 25 dkg sütőmargarin
  • 15 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg mazsola
  • fél citrom reszelt héja
  • a forma kikenéséhez: vaj, maragrin, vagy zsír, zsemlemorzsa
Elkészítése:
  • A mazsolát langyos vízbe beáztatjuk.
  • A margarint a kétféle cukorral habosra kavarjuk, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd a puha mazsolát, a citromhéjat, és az áttört túrót is.
  • Végül összekavarjuk a sütőporos liszttel, és a masszát zsiradékkal kikent, morzsával megszórt kuglófformába öntjük.
  • 175 fokos sütőben kb 50 perc alatt megsütjük. A formában hagyjuk kihűlni, majd kiborítjuk és porcukorral megszórjuk.
Szerintem bármilyen ünnepi desszertként is megállja a helyét.


3 megjegyzés:

Kati írta...

Finomabbnál-finomabb sütiket készítesz a házi tehénturóból:)

Edó írta...

Kati,és ma ismét kóstoltam egyet,ami szintén háziból volt készítve,s az is valami issssteni volt!Ez a házi túró valami csoda,tényleg.

Jutka írta...

Nyámi, a túrósat nagyon szeretem :)