2018. október 5., péntek

Spenótos-cukkinis tészta



Habár most ősz van, és ilyenkor nem éppen a zöldek koszakát éljük, mégis van ilyenkor friss spenót, meg cukkini, amit így együtt akár egy tavaszias jellegű ételhez is felhasználhatunk.
Nemcsak tápláló, de gyors fogás, és mellette még finom, is, ami számomra éppen ideális.

Hozzávalók:

  • 15 dkg cukkini
  • 10 dkg spenót
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tészta (én most ilyen tésztát használtam)
  • 10 dkg fekete olívabogyó
  • 3-5 dkg reszelt sajt
  • 1 vöröshagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • 2 evőkanál citromlé
  • 1 evőkanál kókuszzsír
  • 0,5 dl főzőtejszín
  • só,bors
  • friss bazsalikom
  • reszelt parmezán a szóráshoz (sörélesztőpelyhet használtam, mert nekem ez mindig van kéznél, és ízre, állagra hasonló, úgymond egy vegán opció parmezánra)

Elkészítése:

  • A tésztát a megfelelő módon enyhén sós vízben kifőzzük, és leszűrjük. Összekavarjuk tejszínnel, sóval, és reszelt sajttal.
  • A hagymát apróra vágva kókuszzsíron megpirítjuk, majr hozzáadjuk a vékony karikára vágott cukkinit (én nem szoktam meghámozni, mert a kertből szedem). Kavargatva összepároljuk, majs a megmosott spenótot is rádobjuk, a reszelt fokhagymával.
  • Amikor a spenót összeesik (kb 1 perc), a tűzről levesszük, belekavarjuk az olívabogyót, és sóval, borssal, citromlével ízesítjük.
  • A zöld ragut a tésztával tálaljuk, bazsalikommal, és parmezánnal megszórva.

Nincsenek megjegyzések: