2013. július 22., hétfő

Zöldborsós cukkiniragu (kuszkusszal)


A kertben található alapanyagokból készítettem ezt a zöld ételt. És hogy kiadósabb legyen, mellé kuszkuszt is főztem. Gyors, egészséges, kalóriaszegény.
Azért a család többi tagja grillkolbászt is kapott bónuszként :)

Hozzávalók:

  • 50 dkg cukkini
  • 20 dkg zöldborsó
  • 2 zöldhagyma
  • 1 evőkanál kókuszzsír
  • 1 teáskanál magos mustár
  • fél teáskanál nádcukor
  • 2 evőkanál apróra vágott petrezselyemzöld
  • 2-3 dkg reszelt parmezán sajt
  • citromlé
  • só, őrölt bors
  • opcionális: pirított fenyőmag vagy tökmag, menta

Elkészítése:

  • A zöldborsót enyhén sós, szódabikarbónás vízben (hogy a színe szép zöld maradjon) megfőzzük, majd leszűrjük, és rögtön hideg vizet engedünk rá. A hideg víz megakadályozza, hogy tovább puhuljon.
  • A kókuszzsírt egy serpenyőben felforrósítjuk, majd enyhén megpirítjuk rajta az apróra vágott hagymát, zöldjével együtt.
  • Hozzáadjuk a megmosott, és héjastól nagyon vékony szeletekre vágott (legyalult) cukkinit, elkezdjük párolni.
  • Amikor a cukkini már kissé összeesett, hozzáadjuk a mustárt, a cukrot, a citromlét, illetve megszórjuk őrölt borssal. Összepároljuk, majd levesszük a  tűzről, megsózzuk, és hozzákavarjuk a zöldborsót, a parmezánt, illetve a petrezselyemzöldet.
  • Megszórhatjuk száraz serpenyőben pirított fenyőmaggal, vagy tökmaggal, ez most a fotóról lemaradt. Illetve extra ízként megszórhatjuk egy kevés apóra vágott mentával (én a mentát nem szeretem ételben).
  • Barnarizzsel, bulgurral, kölessel, vagy kuszkusszal tálaljuk.
  • Egyébként krumplival, vagy csak magában is lehet fogyasztani, sőt, az étel maga is lehet köret húsok mellé például.

1 megjegyzés:

Kati írta...

Én meg cukkini carbonarat készítettem ma, teljes kőrlésű pennével:)
Legközelebbi bevásárlás alkalmával, biztos nem hagyom ki a kuszkuszt:)