2013. július 17., szerda

Málnás-fehércsokis uzsonnakenyér (reform)


Finom nagy szemű málnát szedtem a kertben, abból készült ez az egészséges, tápláló, és alakbarát sütemény.
Reggelire, uzsonnára, vagy nassolgatni egy kicsit :)


Hozzávalók:

  • 25 dkg teljes kiörlésű liszt
  • 15 dkg zabpehely
  • 12 dkg nyírfacukor
  • 10 dkg nádcukor (lehet csak az egyiket is használni, én most vegyesen tettem)
  • 9 dkg fehér csokoládé
  • 1-1 teáskanál sütőpor és szódabikarbóna
  • csipet só
  • 40 dkg málna
  • 4 tojás
  • 4 evőkanál kókuszzsír
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai (vagy 1 teáskanál vanília aroma)

Elkészítése:

  • A lisztet, a zabpelyhet, a cukrokat, az apróra zúzott csokoládét, a sütőport, a sót, meg a szódabikarbónát egy tálban összekavarjuk. A csokoládét fóliával letakarva, egy húsklopfolóval tudjuk darabokra törni.
  • Az egész tojásokat a cukorral jó habosra kikavarjuk, majd hozzáadjuk a megolvadt kókuszzsírt, a vaníliát, illetve óvatosan belekavarjuk a megmosott málnát.
  • A két masszát összevegyítjük, óvatosan, hogy a málna ne törjön össze, majd egy sütőpapírral bélelt kalácsformába simítjuk.
  • 180 fokos sütőben 40-50 percig sütjük. Egy hurkapálcával ellenőrizzük, hogy megsült-e: ha beleszúrjuk, és nem ragad rá tészta, akkor kész van (tűpróba). Vigyázzunk, ne süssük túl.
Fehércsoki helyett használhatunk étcsokoládét is, az egészségesebb. Én itt egy kicsit bűnöztem, mert úgy gondoltam, a málna mellé jobban passzol a fehércsoki.

Nincsenek megjegyzések: