2012. november 18., vasárnap

Pöttyöske


Remélem annyira nem rossz ez a  megnevezés, mert jobb ötlet sajnos nem jutott eszembe. Sokat gondolkodtam, milyen nevet viseljen ez a fantasztikus sütemény, s mivel a tésztájában is pöttyök vannak, meg a tetején is, így ezt a nevet kapta.

A sütiről annyit, hogy valami menyország, ízre is, meg állagra is. Az egyik legfinomabb, amit az utóbbi időben ettem (a másik a mákos guba :D). Almát azért raktam bele, hogy szaftosabb legyen, vagyis ellensúlyozza a mákot meg a marcipánt. Még másnap is olyan volt, mintha frissen készült volna. Már az a néhány darab, ami maradt belőle, mert a nagy részét még langyosan felfaltuk.
A gyerekek is imádták, annak ellenére, hogy a mákosat nem nagyon eszik.
Nálunk kedvenc lett!


Hozzávalók:

  • 25 dkg lisz 
  • 10 dkg mák (darálatlan) 
  • 15 dkg cukor 
  • 4 tojás
  • 30 dkg savanykás alma 
  • 2 dl kefír 
  • 0,7 dl olaj 
  • 1 teáskanál szódabikarbóna 
  • 1 teáskanál vanília aroma 
  • a marcipánhoz: 
  • 10 dkg héjatlan mandula 
  • 5 dkg porcukor 
  • 1 teáskanál mandula aroma 
  • 1-2 teáskanál víz 
  • a tetejére: 
  • 15 dkg fehér csokoládé 
  • 5 dkg vaj 
  • a díszítéshez: csokigolyók

Elkészítése:


  • A marcipánhoz a mandulát először blansírozzuk. Tehát 1-2 percre lobogó vízbe dobjuk, majd egy tiszta konyharuhára kiszedjük, és jól összesúroljuk, hogy a héja könnyedén leváljon. Késes aprítóban vagy darálóval finomra őröljük, majd a többi hozzávalóval együtt addig gyúrjuk amíg szépen összeáll, és reszelhető lesz.
  • Ezután egy tálban összekavarjuk a lisztet, a mákot, a cukrot és a szódabikarbónát. 
  • Egy másik tálban az egész tojásokat habosra kavarjuk, majd hozzáadjuk a kefírt, az olajat, a héjastól lereszelt almát és a vaníliát. 
  • A két masszát összevegyítjük, majd belereszeljük a marcipánt. 
  • A tésztát egy 35x25 cm-es nagyságú, sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, és 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.
  • A csokoládét a vajjal mikróban felolvasztjuk, jól kikavarjuk, és a meleg sütemény tetejére kenjük. Először a vaj kicsapódik, de szobahőmérsékleten tovább kavargatva szépen összeáll, kenhető lesz.
  • Díszítésként megszórhatjuk csokigolyókkal, a gyerekek legnagyobb örömére.
Tipp: Használhatunk készen vásárolt marcipánt is.

3 megjegyzés:

Assza írta...

Néhány hete már kóstoltam ezt a sütit Áginál, és annyira ízlett, hogy azóta ezen jár az eszem. Ma lesz a napja, hogy először én is megsütöm. :-)
Köszönjük a receptet, mindenkinek ajánlom, NAGYON-NAGYON finom!!!

Edó írta...

Nagyon örülök,hogy nektek is ízlik!Mi is nagyon szeretjük,kedvenc :) Megírod,hogy hogyan sikerült?

Assza írta...

A süti nagyon jól sikerült.
Mivel egész mákot nem kaptam, ezért az a finom "roppanós" íz elmaradt, az nekem nagyon hiányzott. A marcipán nagyon illik a mákhoz és az almához - bár én abból boltit használtam, mert azt már eleve volt itthon. A munkahelyemre egy összejövetelre vittem be belőle szinte az egész tepsivel, remélem mondanom se kell, hogy nem maradt belőle :-)
A következő kiszemeltem a receptjeid közül a töltött kenyér...
Tanácsom azoknak, akik még nem sütötték meg a Pöttyöskét: ragaszkodjatok az egész, darálatlan mákhoz, attól lesz igazán finom és extra!