2012. június 3., vasárnap

Rebarbarás morzsasüti (crumble)



Nagyon szeretem a crumble-t, gyorsan kész van, és lényegében bármivel készítjük, mindig  isteni finom.
Rengeteg változata létezik, a sóstól az édesig, én most rebarbarával kívántam. Nem volt rossz ötlet :)

Hagyományos változatban készíthetjük fehér liszttel és cukorral, kókuszzsír helyett pedig vajjal. Bármilyen tűzálló tálban is készíthetjük, nekem most jobban tetszett a szufléforma.

Hozzávalók (4 adaghoz):

  • 15 dkg rebarbara
  • 5 dkg liszt
  • 5 dkg teljes kiörlésű liszt
  • 10 dkg kókuszzsír
  • 10 dkg nyírfacukor + 1 teáskanál (vagy xilit, nádcukor stb)
  • 5 dkg dió
  • marék csokilencse (vagy apróra tördelt étcsokoládé)
  • 1/2 teáskanál fahéj
  • a forma kikenéséhez: kókuszzsír és őrölt dió vagy mandula 
Elklészítése:
  • A szufléformákat vagy a tűzálló tálat kikenjük kókuszzsírral és megszórjuk őrölt dióval.
  • A rebarbarát meghámozzuk, megmossuk, apró kockára vágjuk, majd a szufléformákba egyenletesen elosztjuk. Megszórjuk 1 teáskanál cukorral, fahéjjal, és csokilencsével.
  • A lisztet a kókuszzsírral, a cukorral és a durvára tört dióval összemorzsoljuk, majd a morzsát a formákba szórjuk.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütjük.
A legfinomabb melegen, rögtön a sütés után! Aki szereti, hideg fagylalttal is fogyaszthatja, isteni. A morzsa finom omlós, a tetején ropogós, alatta forró, csokoládés gyümölcs, dióval turbózva..hmm! Egy falat menyország :)

1 megjegyzés:

M@rti írta...

Guszta! Nekem is ki kéne már próbálnom a kókuszvajat... :-)