2014. december 7., vasárnap

Ropogós mandula-pisztácia bonbon


Újabb bonbonformákat vásároltam Ausztriában, nemrég pedig felavattam, és bonbonokat gyártottam ajándékba. Ezek különálló formák, összesen 30 darab, így ugyanennyi bonbont készítettem. Bevallom, nekem jobban tetszik így, mint az egyben lévő forma, melyben 15 rész van, mert így egyenként könnyebb vele dolgozni, és a tisztítása is könnyebb.
Aki nem szereti, hogy ropog a cukor a foga között, az helyettesítheti a kristálycukrot porcukorral, bár nekem így ropogósan jobban tetszik :)
Általában a bonbon teteje lesz az alja, most viszont az lett a teteje, mert díszítettem.


Hozzávalók (30 darabhoz):

  • 20 dkg jó minőségű, finom fehér csokoládé
  • 9 dkg őrölt mandula
  • 5 dkg porcukor 
  • 4 dkg kristálycukor
  • 3 dkg pisztácia
  • 1 tojásfehérje

Elkészítése:

  • Először elkészítjük a csokiburkot. 
  • A fehér csokoládét apró darabokra zúzzuk (pl fóliával leterítve, húsklopfolóval), a hármonegyed részét egy tálikóba szórjuk.
  • A tálikót egy nagyobb tálra helyezzük, melyben vizet forraltunk. 
  • Lassú tüzön, állandóan kavargatva, a csokoládét felolvasztjuk, kb 40 fokosra melegítjük.
  • Ekkor levesszük a tűzről, beleszórjuk a maradék csokoládét, és kavargatva felolvasztjuk, kb 26 fokosra lehűtjük.
  • A tálikót néhány másodpercre visszatesszük gőzfürdő fölé, így a csokoládénak 28-30 fokosnak kell lennie, és készen áll a felhasználásra.
  • A bonbonformákat kb félig töltjük csokoládéval, majd ide-oda mozgatva, egyenletesen eloszlatjuk a csokit, hogy mindenhol befedje a formát. Ecsettel is kikenhetjük.
  • Ezután hűvös helyre tesszük (ne hűtőszekrénybe), hogy megszilárduljon.
  • A töltelékhez a pisztáciát apróra zúzzuk, és száraz serpenyőben enyhén megpirítjuk. Egy keveset félreteszünk a díszítéshez.
  • Összekavarjuk az őrölt mandulát a kétféle cukorral, meg a pisztáciával, majd hozzákavarjuk a tojásfehérjét is.
  • A masszából adagolunk a megszilárdult csokiburokba, de a tetején hagyjunk kb 3 mm helyet a lezáráshoz.
  • A formák tetejét lezárjuk maradék csokoládéval, egyenletesen elkenve. Tetejére szórunk a maradék pisztáciából.
  • Ismét hűvösre rakjuk, hogy megszilárduljon, majd a formákból kiszedjük a kész bonbonokat.

Nincsenek megjegyzések: