2014. január 17., péntek

Kardamomos sült almaleves


Bevallom, eddig sosem használtam még kardamomot, viszont jókat hallottam róla. Elsőként almával társítottam, s azt kell hogy mondjam, az alma és a kardamom aboszlút egymásnak lettek teremtve.
Kellemes, télies fűszerezésű, pontosan hideg napokra való leves. Az alma pedig azért került bele sülve, mert úgy gondoltam, hogy nemcsak kíméletesebb eljárás a sütőben való sütés, de ízre is finomabb így.
Nagyon finom, selymes, egészséges leveske. A kardamom pedig máris a kedvencem lett.


Hozzávalók:

  • 5 nagyobb alma (tisztán mérve kb 60 dkg)
  • 7-8 evőkanál nyírfacukor
  • 2 evőkanál nádcukor (a karamelles íze miatt)
  • 1 teáskanál egész kardamom
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • fél citrom reszelt héja
  • kevés citromlé
  • kevés őrölt fahéj
  • csipet só
  • 1 dl zsírszegény főzőtejszín + 3 evőkanál étkezési keményítő

Elkészítése:

  • Az almákat alaposan megmossuk, majd egy tepsire helyezzük, és sütőben 15-20 perc alatt megsütjük (én légkeverésen sütöttem, 180 fokon).
  • Közben egy edényben 1,2 l vizet forralunk (2-3 percig) az ízesítőkkel: cukor, kardamom, vanília, citromhéj, fahéj, só. 
  • A sült almák magházát eltávolítjuk, és darabokra vágva a leveshez adjuk. A kardamom magokat kiszedjük, és az egészet összeturmixoljuk.
  • Ezután felforraljuk, és a tejszínnel elkevert keményítővel besűrítjük. Ízlés szerint citromlével savanyítjuk.
Tipp: Tálaláskor megszórhatjuk pirított kókuszreszelékkel.

Nincsenek megjegyzések: