2012. május 2., szerda

Csőben sült ordás metélt


A gomba és a sajt mellett, az orda is nagy kedvencem. Fogyasztom édesen, sósan, magára, kenyérrel, puliszkával, bárhogy. Szerencsére családom is nagyon szereti, minden formában, ezért a tavasz beálltával gyakran készítek ordás ételeket.
Most még ritkán kapni a piacon, de én folyamatosan vadászom :)

Kapros-ordás palacsintát ettünk már néhányszor idén, ezért most valami más édességet szerettem volna belőle.
Az ötlet a vargabélestől jött, gondoltam, ha túróval finom a tészta, akkor ordával is biztosan az lesz.
De aztán kiderült hogy nem, ez messze fölülmúlja a túrós változatot, hisz még annál is finomabb.
A család folyamatosan dícsérte, nagyon gyorsan elfogyott.

Hozzávalók:
  • 30 dkg szélesmetélt
  • 50 dkg friss orda
  • 4 tojás
  • 15 dkg porcukor
  • 5 dl tejföl
  • 2 teáskanál vaníliaaroma
  • 1 citrom reszelt héja
  • esetleg kevés citromlé
  • a tepsi kikenéséhez: margarin, zsemlemorzsa
Elkészítése:
  • A tésztát enyhén sós vízben kifőzzük és leszűrjük.
  • Az ordát kikavarjuk a tojások sárgájával, a porcukorral, a tejföllel, és ízesítjük vaníliával, citromhéjjal.
  • A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, majd óvatosan ezt is hozzáadjuk.
  • A kifőtt tésztát összekavarjuk az ordával, majd margarinnal kikent, zsemlemorzsával megszórt tűzálló tálba öntjük.
  • 180 fokos sütőben 45-50 percig sütjük, majd kockára vágva, porcukorral megszórva tálaljuk.
  • Melegen és hidegen is finom!

3 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Az ordával én is így vagyok. Imádom és vadászom. Nálunk még nem jelent meg a piacon, de remélem közelebbről megfog. Meg is kívántam a sütidet, olyan fincsi lehet!

4Gyerek írta...

itt már rég van orda. március végén már tuti vettünk.
az ötleted pedig jól el is loptam.

Edó írta...

HAjni,ti hol laktok?Finom nagyon,ajánlom:)

Éva,van itt is,de nagyon ritkán,mert még nincs igazán szezonja!