2011. március 16., szerda

Szív torta


Kedves ismerősöm kérése volt ez a torta. Azt kérte, készítsek egy szív tortát, legyen gyümölcsös és szép.
A rózsák távol állnak a profizmustól, a levelek meg lehetnének sokkal vékonyabbak. Az írás kissé macerás volt, mert bonyolult betűtípust választottam, de legközelebb már sokkal jobb lesz.
Összességében meg vagyok elégedve, csak ne látnám a profik munkáit :)) Egyébként is nagyon kritikus vagyok magammal szemben - nemcsak másokkal :P

Hozzávalók:


Piskóta:
  • 4 tojás
  • 18 dkg cukor
  • 18 dkg liszt
  • pár csepp citromlé
A tojásfehérjéket citromlével kemény habbá verjük, hozzáadjuk a cukrot és ezzel is felverjük. Óvatosan beleforgatjuk a tojássárgákat, végül a lisztet. Szív alakú formába öntjük és 180 fokos sütőben megsütjük. Hagyjuk még 5 percig a meleg sütőben, csak ezután vegyük ki. Miután kihűlt (érdemes egy nappal előtte lesütni, mert könnyebb dolgozni vele) három lapra vágjuk.

Töltelék:
  • 50 dkg tehéntúró
  • 1 csomag vaníliapuding
  • 4 dl tej
  • kb 20 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 1 banán
  • 1 narancs
  • ananászkonzerv
  • őszibarack konzerv
A vaníliapudingot a tejben megfőzzük és kihűtjük. A túrót villával áttörjük, hozzáadjuk a cukrot, vaníliás cukrot, citromhéjat, pudingot és az apróra vágott gyümölcsöket. Összekavarjuk, majd betöltjük vele a tortalapokat. A tortát bevonjuk cukorral kikevert vajjal, vagy csak vajjal, esetleg margarinnal. Hűtőszekrénybe tesszük, hogy a bevonat megszáradjon, akkor jöhet a fondant borítás.

Íróka:
  • fél tojásfehérje
  • 8-10 dkg porcukor
  • pár csepp citromlé
  • ételszínező (Wilton, zselés)
Az íróka elkészítését már itt leírtam. Miután elkészült, tetszés szerint színezzük. A betűket kinyomtattam, fóliába tettem, a fóliát olajjal lekentem (hogy a betűk ne ragadjanak) és erre írtam (ötlet innen). Miután megszáradt óvatosan egyenként leszedtem és a tortára helyeztem. A tortát vízzel lekentem, a betűk így hozzáragadnak.


13 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Nagyon szép lett! A betűk is gyönyörűek, egyre precízebb vagy. Gratula!

Névtelen írta...

Ne haragudj a kritikáért, de lenne egy szakmai észrevételem. Nem cukrász vagyok, hanem tördelő, és mi úgy tanultuk, hogy írott betűkből nem csinálunk "verzál" (csupa nagybetűs) szöveget, mert írottból csak a kezdőbetű lehet nagy, mert igen nehezen olvasható, és igazából a nagybetűket nem is tudod úgy összekapcsolni, mint ahogy a kisbetűknél lehetséges. Ennyi :)

Alíz, Erdélyből írta...

Ez a torta egyszerűen gyönyörű! S ne elégedetlenkedj, mert olyan munkák kerülnek ki a kezed alól, amit a profik is megirigyelhetnének. Gondolj bele, a profik iskolában tanulják mindezt mesterek irányítása mellett éveken át. Te pedig teljesen önszorgalomból, segítség nélkül készítetted el. Tökéletes!

sedith írta...

Edó, gyönyörű!!! Épp most fogok hozzá én is egy tortához... Puszi:)

Edó írta...

Pixie,köszönöm:)

Névtelen,igazad van!Amint láthatod is az alsó fotón,megírtam a kisbetűket is,amiket azért nem használtam fel,mert túl picik és nem szépek.Lehet mégis jobb ötlet lett volna,mint naggyal írni az összeset:)Köszi hogy ezt leírtad,így most már én is tudom.

Alíz,igazad van,s én hiszem azt is,hogy önszorgalomból is lehetek majd profi:)

Edith,köszi!Majd megnézem:)

Ottis írta...

Szerintem nagyon szép lett, és hát a betűk gyönyörűek lettek!

Angi Angéla írta...

Gyönyörű lett! Kérlek nézz át hozzám , van egy meglepim.

Zsuzsa írta...

a szokasos "tokeletes" szo talal ide. Szerintem a fiam szulinapjara hozzad fogok fordulni tortaert.
Amugy szivesen varlak az uj web oldalamra http://www.fisp.ro

Ditta tortái írta...

Nagyon szép lett,tökéletes úgy ahogy van!

Ditta tortái írta...

Nagyon szép lett,tökéletes úgy ahogy van!

Erdélyi konyha írta...

Edóka, gyönyörű a torta, nagyon ügyes vagy! :-)

Jutka írta...

Van egy kis meglepim számodra, nézz be hozzám!

Helga írta...

Nagyon, nagyon szép lett! Biztosan sok türelem és kézügyesség kellet hozzá.Azt hiszem, ilyen szépet még cukrászdában sem láttam!

Ha van időd, kukkints be hoozám.Még kezdetleges, de majd idővel...
www.hadnagyhelga.blogspot.com