2011. november 1., kedd

Gesztenyés csirkeragu bulgurral


Sült gesztenyét minden ősszel készítek, mert nagyon szeretem. Már az illata is mesés sülés közben, igazi őszi hangulat: hűvös este, meleg takaró, és illatos, forró gesztenye :)
Ezt a ragut a maradék sült gesztenyéből készítettem, szerintem nagyon finom, érdekes, pikáns étel lett, nekem nagyon ízlik.
A gesztenye rendkívül gazdag tápanyagforrás: vitaminokat, nyomelemeket, ásványi anyagaokat tartalmaz szép számban. A rosszabb hír viszont az, hogy eléggé magas a kalóriatartalma, de mindenképp ajánlott a fogyasztása, kis mennyiségben.
Szerintem nagyon jól passzol a húshoz.

Hozzávalók:

  • 20 dkg csirkemell
  • 5 dkg gesztenye
  • 1 evőkanál kókuszzsír (vagy olívaolaj)
  • 1 evőkanál szezámmag
  • 2,5 dl víz
  • 4-5 evőkanál zsírszegény tejföl
  • 3 evőkanál zabkorpa (vagy 1 evőkanál liszt)
  • 1 teáskanál méz
  • 1,5 teáskanál balzsamecet (vagy citromlé)
  • 1 evőkanál gyöngyhagyma (vagy fél kisfej lilahagyma)
  • só, bors
  • kb 1 dl bulgur
  • 2 evőkanál házi ételízesítő
Elkészítése:
  • A gesztenyét előző este hideg vízbe áztatjuk úgy, hogy minden gesztenye tetejét kereszt alakban késsel kissé bevágjuk. Másnapig ázni hagyni.
  • A gesztenyéket sütőpapíros tepsire helyezzük, és 200 fokos sütőben, 15-20 perc alatt megsütjük. A héjukat eltávolítjuk, a gesztenye belét kisebb darabokra vágjuk.
  • A csirkemellet kisebb kockára vágva kókuszzsíron fehéredésig sütjük. Ekkor megszórjuk szezámmaggal, és kissé lepirítjuk. Hozzáadjuk gesztenyét, a gyöngyhagymát, és pár percig együtt sütjük. Felöntjük vízzel, összeforraljuk, majd hozzáadjuk a zabkorpával elkevert tejfölt. Ízesítjük mézzel, balzsamecettel, sóval és borssal. Újraforraljuk, majd bulgurral tálaljuk.
  • A bulgurt kétszeres mennyiségű vízben, ételízesítővel főni tesszük. Kb 15 perc után elzárjuk a gázt, és lefödve hagyjuk tovább puhulni.
Ami azt illeti, a bulgur sosem fog a kedvenc ételeim közé tartozni:)) ahogyan a rizs sem.

1 megjegyzés:

Kati írta...

Ez tényleg különleges fogás, sajnos én nem vagyok barát a gesztenyével.:)