2013. október 19., szombat

Csokoládé fondue


Zseniális, csak annyit tudok hozzáfűzni. Annyira nagyszerű a maga egyszerűségében, hogy szerintem akár a desszertek koronázatlan királya is lehetne.
A fondü (fondue) igazából olvasztottat jelent, eredetileg a sajtot olvasztották a franciák, és a sajt fondue-be mártogattak bagett szeleteket, meg még ki tudja miféle földi jókat. De nemcsak sajtot olvastzhatunk (bár hamarosan elkészítem azt is), hanem ilyen finom, igazi csokoládét is. Percek alatt, melybe aztán mindenféle finomságot mártogatunk.
Szerintem egy ilyen mártogatós étel, melynél körülvesszük az edényt, és mindenki kedvére mártogat, a legjobb társasági étel. És mint tudjuk, az elfogyasztott étel egyik szerepe az is, hogy összehozza az embereket.
A gyerekek imádják, de mi is, hiszen ez maga a menyország.

Hozzávalók (4-6 személyre):

  • 40 dkg jó minőségű étcsokoládé
  • 2 dl habtejszín
  • kb 1 kg friss gyümölcs, pl: alma, körte, narancs, banán
  • 20-30 dkg sima vajas keksz (én zabpelyhes kekszet használtam)
  • néhány szem mandula, dió, erdei mogyoró
  • kevész kókuszreszelék
  • esetleg 1-2 evőkanál gyömölcspálinka vagy egy kevés őrölt csili

Elkészítése:

  • A tejszínt egy edényben, lassú tüzön melegítenei kezdjük, közben hozzáadjuk az apróra tördelt csokoládét. Ha érdekesebbé, izgalmasabbá szeretnénk varázsolni a csokiöntetet, adjunk hozzá egy kevés gyümölcspálinkát, de csípősre is ízesíthetjük egy kevés őrölt csiliporral.
  • Kavargatjuk, amíg a csokoládé a tejszínnel összeolvad, majd levesszük a tűzről, és áttöltjük fondü edénybe. Mécsest gyújtunk alá, hogy melegen tartsuk.
  • Közben falatnyi darabokra vágjuk a gyümölcsöket, a kekszet is feltördeljük.
  • A csokiszószba mártogatjuk tetszés szerint a gyümölcsöket (ezt még megszórhatjuk kókuszreszelékkel), a kekszet, esetleg olajos magvakat, és így fogyasztjuk.
Megj: Ha nincs fondue edényünk, az sem baj, tálaljuk kis tálikókban a csokiszószt, és amikor annyira lehűl, tegyük néhány másodpercre mikróba, hogy tovább lehessen mártogatni.

2 megjegyzés:

Kati írta...

DE jó:) Mindig is vágytam egy ilyen kis fondü szettre, be kell szereznem egyet:)

Edó írta...

Bolhán vettem Kati,potomáron.Kopott is,de nagyszerű dolog,ha van,én azt mondom :)