2015. április 5., vasárnap

Halas egytálétel bulgurral (paella)


Tulajdonképpen ez egy paella akar lenni, Spanyolország fő nemzeti eledele, mely egy rizses-sáfrányos egytálétel. Hússal, tenger gyümölcseivel, zöldséggel egyaránt készítik, én most friss pontyot használtam, és ami a lényeg, paella fűszerrel ízesítettem, melyet nővérem hozott nekem Barcelonából. 
Természetesen megreformáltam, és rizs helyet bulgurt használtam, mely a rizs egészséges alternatívája.
Nagyon finom, laktató, egészséges egytálétel.

Hozzávalók: 
  • 60 dkg friss ponty
  • 12 dkg bulgur 
  • 5 dkg lángolt kolbász
  • 2,5 dkg aszalt paradicsom 
  • 1 kápiapaprika
  • 1 fej hagyma 
  • 1 cikk fokhagyma 
  • 2 evőkanál kókuszzsír 
  • kevés citromlé 
  • só, bors, petrezselyemzöld


Elkészíése: 

  • A paradicsomot fél órára  langyos vízbe áztatjuka. 
  • A halat megmossuk, konyhai papírtörlővel leitatjuk róla a nedvsséget. Szeletekre vágjuk, sóval, őrölt borssal fűszerezzük. 
  • Egy nagyobb serpenyőben felforrósítjuk a kókuszzsírt, megpirítjuk rajta a karikára vágott kolbászt, majd hozzáadjuk az apróra vágott hagymát, fokhagymát, a csíkokra vágott paprikát, és néhány percig együtt pirítjuk. Megmossuk, leöblítjük a bulgurt, majd az ételhez kavarjuk a darabokra vágott aszalt paradicsommal együtt, némi só, bors, és egy kevés curry fűszer társaságában. 
  • Rárakosgatjuk a halszeleteket, meglocsoljuk citromlével, és felöntjük annyi vízzel, amennyi bőven ellepi. Addig főzzük, amíg a hal meg a bulgur megpuhult. 
  • Apróra vágott friss petrezselyemzölddel, citromlével ízesíthetjük.

Megj: A bulgur tört búza, mely a rizs egy nagyszerű, egészséges alternatívája. Magas rost- és alacsony kalóriatartalmának köszönhetően kiváló fogyókúrás köret.

Tipp: Az ételt hal helyett készthetjük csirkemellből is.

Nincsenek megjegyzések: