2014. április 26., szombat

Diós marlenka


Szeretem a Marlenkát, és régóta készülök rá, hogy elkészítsem. Nagyon sokat tanulmányoztam recept ügyben, de elég változó mindenhol. Az egyik leglényegesebb hozzávaló a karamell, amit nálunk nem árulnak, ezért magam készítettem, cukorból és tejszínből. De van, aki cukorból, tejből főzi. A barnacukor is fontos hozzá, a melaszos (vagy karamelles) íze miatt, és a méz is elengedhetetlen ennél a süteménynél.
Hát nem vagyok megelégedve, mert nem olyan, mint az eredeti szerintem.
Bár meg kell hagyni, nagyon finom lett, és ahhoz képest, hogy ez egy töményebb sütemény, nálunk irtó nagy sebességgel fogy :))
A leginkább ezt a receptet követtem, mert ez tűnt a legegyszerűbbnek. Ahhoz képest, hogy mindenhol azt látom, egy napot vesz igénybe az elkészítése, hamar kész lettem vele. És egyáltalán nem volt macerás.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 60 dkg liszt
  • 20 dkg barnacukor (nádcukrot használtam)
  • 10 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 3 evőkanál méz
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál ecet
  • 1 evőkanál szódabikarbóna
A krémhez:
  • 40 dkg cukor
  • 30 dkg vaj
  • 500 ml főzőtejszín
  • 10 dkg darált dió
A tetejére:
  • 15 dkg darált dió
  • 5 dkg étcsokoládé

Elkészítése:

  • A tésztához a vajat, a cukrot, meg a mézet egy edényben összemelegítjük, majd gyorsan hozzákavarjuk az egész tojásokat, és levesszük a tűzről. Langyosra hűtjük, közben elkészítjük a krémet.
  • Először karamellt készítünk: a cukrot egy edénybe tesszük, majd addig melegítjük, amíg szépen elolvad, és világos színűre karamellizálódik. Félrehúzzuk a tűzről, és óvatosan beleöntjük a tejszínt (vigyázni kell, mert a forró karamell, hideg folyadékkal érintkezve rögtön forrni kezd, akár meg is égetheti a kezünket). 
  • A tűzre visszahelyezve, kavargatjuk, amíg a cukor a tejszínnel összeolvad, és kissé besűrűsödik. Hideg helyre tesszük, hogy teljesen kihűljön, néha megkavargatjuk.
  • Közben folytatjuk a tészta készítését: a szódabikarbónát összekavarjuk az ecettel, és a langyosra hűlt mézes masszához kavarjuk. Ezután a lisztet is hozzáadjuk, és egy kevés tejföllel együtt sima tésztává gyúrjuk.
  • A tésztát öt egyenlő részre osztjuk, egyenként vékonyra, téglalap alakúra nyújtjuk, és tepsi hátán kb 5 perc alatt megsütjük (180 fokos sütőben).
  • A vajat habosra kavarjuk, majd a kihűlt karamellel, és a dióval összekavarjuk.
  • A krémmel megtöltjük a lapokat, a tetejére is hagyjunk egy keveset, és vékonyan kenjük be. Megszórjuk darált dióval, majd olvasztott csokoládéval díszítjük.
  • Néhány óra múlva szeletelhető, amikor a lapok kellőképpen megpuhultak.

Nincsenek megjegyzések: