2013. december 16., hétfő

Csokoládés mézes puszedli



Idén mézeskalács helyett puszedlit sütöttünk, igaz, most a gyerekek nagyon keveset segítettek. Persze, ez még nem karácsonyra készült, az ünnepre nem szoktam még ennyire előre sütni.
A mézes puszedlit hagyományosan tojáshabbal szokták bevonni, csokoládéval viszont sokkal finomabb szerintem. Különféle töltelékeket is lehet belegyúrni, én most simán hagytam.
Nagyon finom, puha puszik lettek. És roppant gyorsan elkészül.

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 25 dkg méz
  • 15 dkg porcukor
  • 8 dkg vaj (vagy 5 dkg zsír)
  • 1 tojás
  • 3 tojássárgája
  • 4 evőkanál tejföl
  • 3 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
  • a bevonáshoz: 45 dkg étcsokoládé, cukorgyöngy
Elkészítése:
  • Összeolvasztjuk a mézet a vajjal , egy másik edényben pedig jól kikavarjuk a tojást, a tojássárgáját, a porcukrot, a tejfölt, meg a mézes fűszert. Belekavarjuk az olvasztott mézet.
  • A szódabikarbónát összekavarjuk a liszttel, és egy fakanállal alaposan a nedves hozzávalókhoz kavarjuk. Fóliába csomagoljuk, és 1-2 órára hűtőszekrénybe helyezzük.
  • A masszából teáskanálnyi darabokat szedünk, és kézzel golyókat formázunk. Sütőpapíros tepsire helyezzük, egymáshoz nem túl közel, majd 180 fokos sütőben, 8-10 perc alatt megsütjük.
  • A kihűlt puszedliket olvasztott csokoládéba mártjuk, a tetejét pedig tetszés szerint díszítjük.
Tipp: Bevonhatjuk fehér csokival is, vagy a barnát díszthetjük vele.
A recept bizonyos Bilonkától származik, én pedig Limaránál találtam rá.

Nincsenek megjegyzések: