2013. szeptember 25., szerda

Sütőtökös galuska (juhtúróval, tejföllel)




Nagyon-nagyon szeretem a sütőtököt, bárhogyan, sülve is szívesen nassolom, magára. Ilyenkor igyekszem mindél több ételbe, édességbe belecsempészni, és ezúttal egy nagyon finom galuskában végezte.
Komolyan mondom, az utóbbi idők egyik legjobb étele ez számomra. Amikor megkóstoltam, teljesen elgyengültem a gyönyörtől :) Annyira puha, omlós, és ízes volt az étel, hogy rögtön felfaltam ezt az egyszemélyes adagot.
Külön folyadékot nem adtam a galuska tésztájához, hiszen a tök így is nedves anyagnak számít. Ezért liszt is csak minimális kellett hozzá, szerencsére. Úgy terveztem, hogy majd megszórom sült szalonnakockával, de így annyira tökéletes volt, hogy azt el is hagytam.

Hozzávalók:

  • 20 dkg sütőtök (megsütve, héj nélkül)
  • 1 tojás
  • 20 dkg liszt
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • apróra vágott petrezselyemzöld
  • só, őrölt bors
  • a tálaláshoz: tejföl és juhtúró

Elkészítése:

  • A sütőtököt felvágjuk cikkekre, és sütőpapíros tepsire téve, 200 fokos sütőben 45-60 perc alatt megsütjük. Amikor kissé kezd néhol megbarnulni, akkor jó.
  • Ezután a héját meg a magokat eltávolítjuk, a húsát egy tálba tesszük, és villával pürésítjük.
  • Hozzáadjuk az egész tojást, jól kikavarjuk, majd a lisztet is hozzákavarjuk. Megsózzuk és borsozzuk.
  • Közben egy fazékban enyhén sós vizet forralunk, és két kiskanál segítségével beleszaggatjuk a galuskákat. Lassú tüzön, forrásban lévő vízben főzzük addig, amíg feljönnek a víz felszínére, és még hagyjuk néhány másodpercig.
  • Egy serpenyőben a vajat az olajjal felforrósítjuk, és beletesszük a megfőtt sütőtökös galuskát. Egy kissé megpirítjuk, megforgatjuk a zsiradékon.
  • Tányérra szedjük, megszórjuk petrezselyemzölddel, meglocosljuk tejföllel, illetve megszórjuk juhtúróval.
Tipp: Pirított szalonnakockákkal is megszórhatjuk.

Nincsenek megjegyzések: