2014. november 23., vasárnap

Citromos csirkeleves


Ez még a kertemből való brokkoli, a fagyasztóból :) Érdekes, hogy a saját termesztésű brokkoli színre ugyanúgy néz ki nyersen, mint a bolti, de ha megfőzöm, nem marad szép zöld, ilyen sárgás színe lesz. A rózsák szárai pedig sokkal hosszabbak, és több, apró levele is van.
Minden esetre, könnyen elkészíthető, egyszerű és üde levesbe került, kiegészítőként. Merthogy eredetileg zöldborsót szerettem volna, de menet közben rájöttem, hogy az már sajnos elfogyott.

Hozzávalók:

  • 500 ml zöldségalaplé
  • 2 csirkemell filé
  • 10 dkg rizs
  • 10 dkg brokkoli vagy zöldborsó (fagyasztott)
  • 1 kisebb citrom
  • 1 fej hagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • 3 evőkanál olívaolaj

Elkészítése:

  • A rizset dupla mennyiségű, enyhén sózott vízben roppanósra főzzük.
  • Egy fazékban, 1 evőkanál olajon megpirítjuk az apróra vágott hagymát, meg a fokhagymát, felöntjük zöldségalaplével, és beletesszük az ép csirkemellet. Kb 20 percig főzzük.
  • A főzés végén hozzáadjuk a rózsáira szedett brokkolit, majd a főzési idő leteltével, a húst a levesből kiszedjük.
  • A citromot alaposan megmossuk, vékony szeletekre vágjuk, a húst pedig falatnyi darabokra tépkedjük.
  • A rizset, a citromot, a húsdarabokat, és a maradék 2 evőkanál olajat a levesbe tesszük, és 1 percig főzzük. Végül a levest megsózzuk.

2 megjegyzés:

sedith írta...

Edó, az első brokkolifejek nálam tömöttek és húsosak voltak, utána már ugyanilyen hosszabb szárúak, ritkásabbak, levelesek. De nekem nem lettek ilyen színűek. Gondolom, te sem főzted túl őket. Szoktál tenni valamit a vízbe (pl. szódabikarbóna)? Mert én nem, de szép zöldek maradtak úgy is. Nekem is van még 3 jó nagy adag a fagyasztóban. :) Borsóm meg rengeteg van. Na, nekem a borsóm lesz olyan csúnyás színű. Ha megnézed az utolsó előtti receptemnél a rizibizit, látható, hoyg olyansmi színű, mint a te brokkolid. De én többet főztem a szokásosnál egyrészt mert a rizzsel egyszerre tettem oda, és - az barna lévén - többet kellett főnie, másrészt amúgyis kicsit későn szedtük le a borsót, és keményebb, nem fő meg túl hamar.

Edó írta...

Nem szoktam semmit a főzővízbe tenni,mert 2 percnél tovább nem főzöm,a bolti mindig szép zöld marad.Képzeld el,most,novemberben szedtem le az utolsó fej brokkolit a kertből.Hát,ez lett a legszebb,legnagyobb,jó tömör.Ausztriába utazott,ott fogyasztottuk el :) Borsóm idén kevés lett,azt is mind felfaltuk még akkor,jövőre sokkal többet ültetek.