2013. augusztus 23., péntek

Egy nyaralás margójára: BIBIONE

-->

Az olasz tengerparti üdülőhelyek legészakibb megállója Lignano (linnyánó), alig néhány kilóméterrel tovább következik Bibione, majd Jesolo.

Tenger és part
Bibonéban elsősorban az Adria gyönyörű kék vizét, és a selymes, aranyszínű homokot csodálhatjuk meg.

este a kikötőben
Bibione is több részből áll, mi a Pineda részén voltunk. Azt hiszem, ezidáig ez volt a legpuhább tengerpart azok közül, ahol eddig jártam. Minden reggel átfésülik a homokot, ezért minden nap tisztított, kellemesen bársonyos homokpart fogadja a túristákat.

Kagylót ritkán találni, szeles időben viszont többet is kihord a partra a víz, ilyenkor érdemes gyűjteni. A parton gyalogolva, néhány helyen kifejezetten ritka kagylókkal is találkozhatunk, érdemes hát egy sétát tenni.A víz sekély, bátran bennébb lehet merészkedni, ezért gyerekek számára is ideális, hiszen lassan mélyül.

Hőmérséklete nagyon kellemes, langyos, kényelmesen lehet úszkálni, ha viszont a szél feltámad, akkor az ember vagy megtanul együttműködni a hullámokkal, vagy élvezhetetlen a dolog.

A parton mindenütt napernyők sorakoznak, katonás rendben, sehol nincs összevisszaság, rendetlenség, vagy szemét. Ezeket  szállodák, apartmannok lakói vehetik igénybe, de bérelni is lehet.

Nyugodtság, csend van egész nap, semmi zsúfoltság, ezért a parton valóban lehet pihenni, sőt, még aludni is.

Felfújhatós cuccokhoz kompresszort is használhatunk, de csak délelőtt 10:30-ig. Ennivalót a parton kizárólag friss kókuszt árulnak, szóval nincs az, hogy valaki percenként ordibál, hogy ezt vagy vegyél. Ezen kívül nagy ritkán egy-egy néger árus kínálja portékáit. A szabály viszont az, hogy aki ezektől vásárol, akár 10 ezer euróra is büntethetik.

Szállás
A szállás viszonylag drágának mondható az olasz tengerparton, a szolgáltatások pedig nagyon korlátozottak.

Az apartmann, melyben mi laktunk (7-en), tartalmazott két szobát, egy nappalit, két fürdőszobát, egy konyhát, és egy nagy erkélyt. Kisméretű televízió, hűtőszekrény fagyasztóval, teljes konyhai felszerelés, mikró, állandó melegvíz és áram. Légkondi nem volt, és árnyákoló sem a teraszon, csupán egy ventilátor a nappaliban. Szúnyog elleni hálóval felszereltek az ablakok, és sötétítő roló is van. A házban több apartmann is van, de olyan csend van, hogy szinte észre sem lehet venni, hogy milyen sokan laknak benne. Az udvaron három medence található (egyik jacuzzi), napozó ágyakkal, itt 9-13, illetve 15:30-21:00 óra között lehetett tartózkodni.

Mindez 1100 euróért 7 éjszakára, plusz fejenként minden napra 50 cent idegenforgalmi adó, és akkor még a kaja meg az út sehol nincs.

Szieszta időszak
13 órakor szinte minden bezár, és 16:30-ig tart a szieszta időszak.

Internet
Wifi nagyjából mindenhol van, de az internetre csak jelszóval lehet csatlakozni, ehhez kártyát kell vásárolni.  Ez a kártya egy hétre például 25 euró, szóval ez a dolog arrafelé nincs kiépítve.

Gasztronómia
Nem kérdés, hogy az olaszok igen kiváló, kifinomult gasztrókultúrával rendelkeznek. A legjellemzőbb a pizza, a tésztafélék, illetve a különféle tengeri ételek. Az ügynökség jóvoltál részt vehettünk egy zenés-táncos esten, ahol spagettit, bort meg üdítőt is kaptunk. Négyünknek hét adag spagettit kellett volna elfpusztítani, hát, próbálkoztunk, de nem ment :)))

A pizzák nincsenek agyonpakolva mindenfélével, de az a két-három alapanyag, ami rajta van, az maga a menyország. A legfinomabb  szerintem az articsókás és a sonkás-rukkolás.  A pizzakészítő fiúk úgy dobálják a tésztát a levegőben, hogy azt látni kell.

Nagyon finomak a péksüteményeik, a sokféle olívabogyójuk, az isteni sajtféleségek, de olyan drágán adják, hogy jobb, ha nem is beszélünk róla.

torta ghiotta con crema al limone
focaccia al rozmarino tullio
Egy félikolós kenyér például 3 euró körül van, és 25 dkg natúr olívabogyó 5 euróba kerül. Megkóstolni pedig muszáj, mert tényleg isteniek. Egyik gyakran használt alapanyaguk az articsóka, de a mozzarella és a rukkola saláta is elterjedt. Isteni a fagyijuk, krémes, és intenzív ízű, a legegyszerűbbtől a legextrább ízeket is megkóstolhattuk.

Gyümölcseik annyira ízesek, hogy sosem tudtam eleget enni belőlük. Dinnye, szőlő, barack, hmmm! Érződik rajtuk, hogy nap érlelte, és nem szállítás közben értek.
Többféle grillezett halat, meg tengeri kütyüt kóstoltunk, és az volt ezekben a legjobb, hogy mindig nagyon frissen készítették, jó minőségű alapanyagokból.

Azt tapasztaltam, hogy a legolcsóbb extra szűz olívaolajuk (3 euró egy fél liter!!) is nagyon finom. Egyébként ezekből érdemes többet is felvásárolni, mert jobb árban vannak, mint itthon. Mint ahogyan tésztafélét is érdemes hazahozni, hiszen szebbnél-szebb, jobbnál-jobb fajtákat árulnak.

Emberek
Már tapasztaltam régen is, amikor Szardínia szigetén jártam, hogy az olasz emberek mindig jókedvűek, hihetetlen temperamentummal rendelkeznek, nincsenek elhízva.Most is ugyanezt mondhatom el. Nyilván a mediterrán éghajlatnak, a kiváló ételeknek, meg a normális életkörülményeknek tudható be mindez, de valószínű, hogy génjeiknek is köszönhetik. Az olasz férfiak ritka szépek, soha egyetlen országban sem láttam ennyi gyönyörű pasit. Szóval az olaszok mindig mosolyognak, énekelnek, vagy éppen táncolnak, mulatnak. Hihetetlen, mennyire tudnak élni. Egy étteremben, a pizzára várva hosszasan néztük, ahogyan a sok pincer örömmel és szuper gyorsasággal jön-megy, hát, komolyan mondom, a kaja mellett ez is kész élmény volt. Amikor pedig koktéloztunk egy csodás helyen, a pasi olyan gyönyörű hangon és szívhezszólóan énekelt, hogy reggelig is szívesen hallgattam volna.

sex on the beach koktél

Mindent összevetve, csodás környezetben, remek emberek közt, kiváló ételekkel kényeztetve tölthettünk el egy csodás hetet. Azért persze jó volt hazajönni, de hazafele folyton ezt ismételgettem: “Vissza akarok menni!”

nővéremmel

sedith írta...

Nagyon klassz lehetett. Látszik a képeken is.:) Azért az ára nem semmi. Éppen emiatt nem tudom, mikor mennénk mi nyugatra nyaralni... :(

Véletlenül elküldtem.
Ehhez képest mi nagyon olcsón "megúsztuk" Bulgáriát, mert a 680-ban benne volt szállás, kaja, pia, parkolás, napozóágy meg ernyő, á la carte vacsorák. Már csak az út és a költőpénz volt ezen felül.

Azért a két tenger, tudom, nem ugyanaz, egyszer szívesen megnézném annak az azúrját is. :)

Katalin írta...

Szép nyaralásotok lehetett! Egyszer mi is voltunk Bibionében, még a 90-es években, amikor a lányom még kicsi volt :)

Edó írta...

Hát...és ez nem a legdrágább szállás,Edith.Na de mi két család mentünk,így megérte,nagyon is.Keletre persze sokkal kisebb árak vannak,de nekünk most ez volt közel.Ausztriától 4 óra autóval.Bulgaria nekünk is csak a harmadába került,teljes ellátással.Egyszer föltétlenül nézzétek meg az Adriát is,mert muszáj látni :)

Na,az jó régen volt,Katalin :) bezzeg

Kati írta...

Á, most irigykedem kicsit, mindhármatokra:) Én még egyáltalán nem láttam tengert, de hátha összejön egyszer majd az életben.
Látszik, hogy jól éreztétek magatokat, s ez a fontos:)

HajniZoli írta...

Látom a hosszú út nem szegte kedveteket, visszakívánkoztok:-)
Látszik a fotókról is, hogy jól éreztétek magatokat. Csodás helyen nyaraltatok!

Edó írta...

Jaj,Kati,én egész éltelemben tengerre vágyakoztam,és sosem vittek el.Aztán amikor férjhezmentem ehhez a csodálatos pasihoz,attól kezdve mindne évben (egyet kivéve) elmentünk valamelyik tengerre.Nagy szerelmem a tenger,na meg a gyerekkori asztmámnak és allergiámnak is ajánlatos az ottani levegő.Föltétlen menj el egyszer tengerre :) Azt mondják,minden évben el kell menni egy olyan helyre,ahol addig még nem jártál.

Hajni,dehogy szegte,dehogy szegte!Bármikor nekivágnak annak a hosszú útnak,főleg ha közben nálatok is újra megpihenhetnénk:)