2014. június 6., péntek

Imádott fűszerkertem

Gondoltam, kicsit megmutatom, miből főzök, vagyis milyen fűszerekkel ízesítek. A zöldfűszerek a gyengéim, még a konyhaasztalon is rendszerint citromfű, vagy snidling díszeleg :)
Maga a fűszerkert nem egy nagy puccosan berendezett hely, a növények nem sorakoznak katonás rendben. 2-3 évvel ezelőtt hoztam egy-egy palántot, kiültettem, aztán hagytam őket érvényesülni, nem ültetgettem át, mert eddig jól megvannak.

Egyre szebbek, egyre több van, én pedig egyre jobban imádom őket! :) Számomra a friss fűszer az étel lelke, nálam minden étel alapját a fűszer képezi. Magyarán, általában a fűszer a kiindulópont az ételeinkhez, csak leszaladok a kertbe, amit pedig találok, azzal főzök. Tárkonyos krumplilevest. Csorbát léstyánnal. Kapros-ordás palacsintát, vagy pörkölteket. Petrezselymes újkrumplit. Bazsalikomos bruschettát. Majoránnás csirkét. Snidlinges, korianderes friss salátákat.Vagy citromfüves-mentás teát :)

Természetesen, a variációk száma a végtelen, de mindenképp óriási segítség, ha van az embernek saját fűszerkertje. Az a legjobb benne, hogy bármilyen egyszerű ételhez elegendő egy-egy friss fűszer ahhoz, hogy mennyei legyen.

Csokros petrezselyem (díszpetrezselyem)

Léstyán

Kapor

Majoránna

Koriander

Bazsalikom (nemrég ültettem, még nem terjedt el)

Csombor

Tárkony 

Snidling kivirágozva (metélőhagyma)

Oregánó- magból palánta, ami nem fejlődött, és véletlenül az udvaron maradt, most meg úgy látszik, mégis lesz valami

Citromfű

Menta
Tárkony, léstyán már jól elbokrosodott, levágtam, fagyóba raktam, később újrahajt mindkettő.
Kaporból is rengeteg nőtt, nagy csomag már a fagyóban.

1 megjegyzés:

Kati írta...

Én is egyre gyakrabban használok zöld fűszereket, az biztos, hogy tökéletessé teszik az ételeket.Nekem nincs külön fűszerkertem, de anyuéknál a kertben van lestyán, kapor, csombort, citromfű, menta, zsálya,petrezselyem én meg cserépbe ültettem bazsalikomot (lilát is, amit nemrég kaptam Évától), metélőhagymát (bár cserépben nem fejlődik úgy), levélpetrezselymet.